شناسنامه دار کردن مساجد آذربایجان غربی اولویت اصلی امور مساجد استان است
کد خبر: 3673045
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
مسئول امور و رسیدگی مساجد آذربایجان غربی:

شناسنامه دار کردن مساجد آذربایجان غربی اولویت اصلی امور مساجد استان است

گروه اجتماعی: مسئول امور و رسیدگی به مساجد آذربایجان غربی گفت: بحث نقطه زنی و شناسنامه دار شدن مساجد استان از اهداف اصلی رسیدگی به امور مساجد بوده است.

حجت الاسلام محمد خانبابایی مسئول امور مساجد آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: در بحث نقطه زنی و شناسنامه دار کردن مساجد استان، روحانیت مساجد، هیئت امناء و خود مسجد در یک نرم افزاری شناسنامه دار می شود.

وی افزود: در این نرم افزار طراحی شده با نقطه زنی مساجد در نقشه ی جامع شهر اطلاعاتی در رابطه با وجود یا عدم وجود پایگاه بسیج مسجد، کانون های فرهنگی، روحانیت مسجد،برنامه های فرهنگی اجرا شده در مسجد، وعده های نماز جماعت مسجد و امثال اینها در شناسنامه مساجد طبق نرم افزار طراحی شده در اختیار مردم قرار می گیرد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی عنوان کرد: امور رسیدگی به مساجد استان طرح های متفاوتی را در سیانت از برنامه های فرهنگی مساجد برعهده داشته و بحث تدوین طرح سند چشم انداز برای سال 1404 استان در حال تدوین بوده که مراحل آخر و نهایی خود را طی می کند.

وی تصریح کرد: در شهرستان های استان و شهر ارومیه مرکز امور مساجد کار رصدگری و در حقیقت نظارت بر برنامه های نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج مساجد را برعهده دارد.

حجت الاسلام خانبابایی بیان کرد:مرکز امور رسیدگی به مساجد شهر ارومیه را به 12 منطقه تقسیم و از هر منطقه یه مسجد به عنوان مسجد محور مطرح شده، مسجدی که در تراز انقلاب اسلامی بوده که مسجد شاخص معرفی شده است.

وی با اشاره به مسجدهای محور منطقه 1 تا 12 اسامی مساجد شاخص را نام برده و ادامه داد: مسجد خاتم، مسجد علی ابن ابی طالب، مسجد قاسمیه، مسجد قبا، مسجد رضا آباد، مسجد الرسول،مسجد موسی بن الرضا، مسجد لطفلی خان، مسجد قائم، مسجد حاج قاضی و مسجد امام جواد جز مسجد های شاخص شهر ارومیه در هر منطقه انتخاب شده است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی اهداف و برنامه های امور رسیدگی به مساجد در راستای تراز بندی مساجد هر منطقه تاکید کرد: ایجاد هماهنگی بین هیئت امناء، کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه های بسیج مساجد بوده که با برنامه های سیاسی،اجتماعی و فرهنگی خود اهداف دین را، که تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی بوده است را به نحو احسن در جامعه گسترش دهند.

captcha