آغاز نام‌نویسی از دانش‌آموزان ویژه المپیادهای علمی کشور در البرز
کد خبر: 3673117
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

آغاز نام‌نویسی از دانش‌آموزان ویژه المپیادهای علمی کشور در البرز

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: نام‌نویسی از دانش‌آموزان برای شرکت در المپیادهای علمی کشور ویژه سال تحصیلی 97-96 در این استان آغاز شد.

خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: ثبت‌نام از داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه نام‌نویسی الکترونیکی به نشانی http://oly.medu.ir انجام می پذیرد.
وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان آزمون مرحله اوّل المپیادهای علمی کشور از روز شنبه 25 آذر ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 29 آذرماه 96 ادامه دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه این مهلت تمدید نخواهد شد، یادآور شد: ثبت‌نام از داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه نام‌نویسی الکترونیکی به نشانی http://oly.medu.ir انجام می‌پذیرد.
ساکی تصریح کرد: کارت ورود به جلسه آزمون قبل از برگزاری اولین آزمون از طریق سامانه نام‌نویسی به صورت الکترونیکی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: آزمون مرحله اوّل المپیادهای علمی کشور از روز سه شنبه سوم تا ششم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در مراکز آزمون تعیین شده در البرز برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این المپیاد علمی دانش‌آموزان دوم و سوم متوسطه دوره دوم می‌توانند شرکت کنند.
ساکی با بیان اینکه دانش‌آموزان داوطلب در این المپیاد علمی باید وقفه تحصیلی یا ترک تحصیل در هر پایه‌ای نداشته و معدل سال گذشته آن‌ها باید بیشتر از 14 باشد.
وی گفت: این آزمون در رشته‌های ریاضی، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک، شیمی، زیست شناسی، رایانه و ادبیات برگزار می‌شود.
وی ابراز کرد: برگزیدگان این المپیاد در بهار 97 در مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورت انتخاب در تابستان 97 در دوره آموزشی کشوری شرکت و برگزیدگان نهایی مدال طلای المپیادهای کشوری دریافت می‌کنند.
ساکی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان منتخب کشوری هر رشته به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، یادآور شد: برگزیدگان پایانی بدون شرکت در کنکور سراسری می‌توانند در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند.
وی تصریح کرد: سال گذشته «طاها میران‌زاده» دانش‌آموز دبیرستان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، در مسابقات جهانی المپیاد ریاضی 2017 ، مدال نقره را برای ایران اسلامی و البرزنشینان کسب کرد.

captcha