برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی قرآنی کودک در شهرستان‌های استان اصفهان
کد خبر: 3673137
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی قرآنی کودک در شهرستان‌های استان اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره های تخصصی جدید تربیت مربی قرآنی کودک، به‌همت جهاددانشگاهی واحد اصفهان در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، علی اصغر ملایی اظهار کرد: دوره تخصصی تربیت مربی قرآنی کودک به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در شهرستان‌های خمینی‌شهر، زرین شهر، دولت آباد و شاهین شهر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در اجرای این دوره، از شیوه‌های تدریس مکتب‌الرضا(ع) استفاده می‌شود، افزود: امتیاز چنین شیوه‌هایی در مقایسه با شیوه‌های سنتی، بهره‌گیری از روش‌های روز و استفاده از قالب‌های جذاب مانند شعر، داستان و بازی است.
مدیر مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: در این دوره موضوعاتی مانند روش تدریس روخوانی قرآن کریم همراه تجوید ویژه کودکان قبل از دبستان با روش‌های بازی، قصه و شعر و همچنین روش تدریس آیات و احادیث موضوعی و کاربردی ویژه کودکان با روش سرود، قصه، نقاشی و بازی و روش تدریس عملی نماز به مربیان آموزش داده می‌شود.
ملایی اضافه کرد: در این دوره همچنین به مربیان آموزش داده خواهد شد که چگونه به پرسش‌هایی که کودکان مطرح می‌کنند، پاسخ دهند.
وی؛ به استقبال از دوره‌های پیشین تربیت مربی قرآنی کودک اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار دوره با استقبال کم‌نظیر مربیان، خواهران حوزوی، معلمان مقطع ابتدایی، دانشجویان مقاطع مختلف و حتی علاقه مندانی از رشته‌های پزشکی، روانشناسی، علوم قرآن و حدیث، کامپیوتر و غیره مواجه شده است. بعضا متقاضیانی داشته‌ایم که از استان‌های دیگر مانند بوشهر و فارس به اصفهان آمده و در این دوره شرکت کرده‌اند.
مدیر مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به برگزاری دوره‌های جدید تربیت مربی قرآنی کودک اشاره و اظهار کرد: برگزاری پنجمین دوره تربیت مربی قرآنی کودک در کوشک خمینی‌شهر، ششمین دوره در زرین شهر، هفتمین دوره در دولت آباد و هشتمین دوره در شاهین شهر، در دستور کار قرار دارد و تاریخ دقیق شروع دوره‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

captcha