باز هم از شام بلا شهید آوردند/ كبوتر دیگری از دیار جهرم به سوی آسمان عروج كرد
کد خبر: 3673232
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

باز هم از شام بلا شهید آوردند/ كبوتر دیگری از دیار جهرم به سوی آسمان عروج كرد

گروه اجتماعی: شهید عبدالكریم پرهیزگار از شهرستان جهرم در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم به سوی آسمان عروج كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، غلامرضا توكل، فرمانده سپاه ناحیه جهرم امروز، 25 آذرماه در جمع خبرنگاران از تقدیم نخستین شهید مدافع حرم بخش خفر و نهمین شهید شهرستان جهرم در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم خبر داد.
وی افزود: «عبدالکریم پرهیزگار» از رزمندگان گردان تخریب تیپ ۴۶ مهندسی الهادی(ع) در مسیر دفاع از حرم اهل بیت(ع) سوریه به شهادت رسید.
توكل با بیان اینكه شهید پرهیزگار كه ‌در منطقه‌ی بوکمال المیادین سوریه به شهادت رسید اهل روستای کُراده، بخش خفر شهرستان جهرم است، گفت: پیکرمطهر این شهید گرانقدر امروز شنبه ۲۵ آذر از سوریه به تهران منتقل می‌شود اما اطلاعات مراسم‌های استقبال، تشییع و تدفین اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بنا بر اعلام روابط عمومی سپاه ناحيه جهرم، شهید عبدالکریم پرهیزگار متولد 22 مردادماه سال 1365 است كه در خانواده‌ای فرهنگی ـ مذهبی در روستای کراده از توابع بخش خفر شهرستان جهرم چشم به جهان گشود. وی از سال 1377 به عضویت شجره طیبه بسیج در آمد و 2 دوره سه ساله نیز به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت ولیعصر عج روستای کراده به خدمت رسانی مشغول شد.
شهید پرهیزگار در تاریخ 22 آذرماه سال 84 به عضویت نهاد مقدس سپاه پاسداران درآمد و اوایل ورود در تیپ نیروی مخصوص المهدی(عج) جهرم مشغول و بعد از چند سال با انتقال به تیپ مهندسی الهادی شهرستان کوار به عضویت گردان تخریب آن یگان در آمد.
این شهید والا مقام ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت داشت و ضمن برپایی مراسم‌های مذهبی، یادواره‌های شهدا و انجام امور مربوط به هیئت عزاداری روستای کراده خفر را نیز بر عهده می گرفت ضمن اینكه در حین خدمت مقدس پاسداری،چندین مرحله با اعزام به شرق کشور و شهرستان سراوان برای مقابله با اشرار شرق کشور حضور فعال داشت.
وی در راستای دفاع از حرم آل‌الله و همچنین دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امنیت کشور عزیزمان سه بار به ماموریت سوریه اعزام شد. از این شهید بزرگوار یک فرزند پسر سه سال و نیمه به نام امیر علی به یادگار مانده است.
یادآور می‌شود، شهیدان جهانپورشریفی، محمد استحکامی، ایمان خزاعی، خانعلی یوسفی، مجتبی ذوالفقارنسب، مسلم نصر، علی نظری و حبیب‌الله ریاضی‌پور از شهدای مدافع حرم شهرستان جهرم هستند.

captcha