«آموزش در نهج البلاغه» منتشر شد
کد خبر: 3673386
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

«آموزش در نهج البلاغه» منتشر شد

گروه ادب: کتاب «آموزش در نهج البلاغه» مشتمل بر اصول و مهارت‌های تدریس و یادگیری از دیدگاه امام علی(ع) نوشته محمدجواد لیاقتدار از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

«آموزش در نهج البلاغه» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «آموزش در نهج‌البلاغه» از پنج فصل شامل «امام علی(ع)، شخصیتی بی‌مانند»، «جایگاه علم و معلم و حرکت دانایی محور جوامع»، «اصول تدریس و مهارت‌های معلمی»، «اصول یادگیری و مهارت‌های دانشجویی» و «الگوهای یادگیری» تشکیل شده است.
در بخشی از کتاب آمده است؛ «از ديدگاه امام علی(ع) مردم لازم است ابتدا دانشجو باشند و سپس همواره همان طور که دانش می‌جويند(طالب علم هستند)، دانش خود را به نسل بعد منتقل کنند و اين کار به تدريج و گام به گام صورت گيرد. به عبارت ديگر، عالم و معلم ربانی شوند. بدين ترتيب، جامعه مورد نظر نظام تربيتی اسلام، جامعه‌ای است که همواره در حال «يادگيری مداوم و مادام العمر» باشد. جامعه اسلامي لازم است جامعه يادگيری و جامعه يادگيرنده باشد و در عين حال «جامعه ياد دهنده» باشد. جامعه اسلامی جامعه‌ای است که همه نهادهای آن «دانش بنیان» و آحاد مردم آن دانشجو و در عين حال معلم هستند.»
لیاقتدار، استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان پیش از این دو کتاب با عناوین «نگاهی تربیتی به بزرگی و بزرگواری از دیدگاه امام علی(ع)» و «تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد(ع)؛ بررسی اجمالی نکات تربیتی دعای مکارم الاخلاق» به نگارش درآورده که از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
یادآور می‌شود، کتاب «آموزش در نهج البلاغه» به قلم محمدجواد لیاقتدار، استاد دانشگاه اصفهان در 215 صفحه به رشته تحریر درآمده و از سوی دفتر نشر معارف در قطع رقعی و برای نخستین بار به بهای 10 هزار تومان منتشر شده است.

captcha