فروش 10 میلیارد ریالی در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3673421
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

فروش 10 میلیارد ریالی در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: فروش دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نزدیک به 10 میلیارد ریال بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حسین عباس زاده، معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، امروز 26 آذرماه، در جمع خبرنگاران در خصوص آمار فروش دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اظهارکرد: پس از جمع‌آوری آمار فروش غرفه‌های نمایشگاه و تحلیل کلی آمار نهایی فروش مشخص شد.
وی افزود: جمع کل فروش و گردش مالی این نمایشگاه نزدیک به ده میلیارد ریال است که از این میزان 730 میلیون ریال مربوط به فروش و بیش از دو هزار میلیون ریال به سفارش فروش به هنرمندان و صنعتگران وجود داشته است.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین فروش مربوط به چاقوسازی، البسه محلی، بافته های داری و تولیدات نمدی است، تصریح کرد: در این نمایشگاه یک سیاه چادر از استان خراسان شمالی (عشایر کرمانج) و سه سیاه چادر از شهرستان‌های سربیشه، بیرجند برپا شده که فروش سوغات محلی در آنها بیش از 50 میلیون تومان بوده است.
عباس زاده ادامه داد: هدف و ماهیت برگزاری این نمایشگاه بازاریابی، عرضه محصولات و شناسایی بازارهای برای ارائه محصولات، ایجاد یک رقابت سالم در زمینه صنایع دستی بوده است.
وی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران و رقابت بین صنعتگران و باعث از بین رفتن واسطه ها شده و صنعتگران می‌توانند به عرضه مستقیم تولیدات خود بپردازند.
عباس زاده ضمن تشکر از حضور حداکثری مردم علاقه مند به صنایع دستی و هنر های سنتی استان، یادآور شد: ما در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی منسجم‌تر، برپایی نمایشگاه سال بعد را از همین ایام آغاز و سیاست‌گذاری‌های آن را برای رسیدن به موفقیت بیشتر برای عرصه صنایع دستی ایران و هنرمندان ارزشمند فعال در این عرصه ادامه دهیم.

 

captcha