هماهنگی کلمات، نخستین راه برای آشنایی با شعر است
کد خبر: 3673486
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
شاعر کشوری در قاین:

هماهنگی کلمات، نخستین راه برای آشنایی با شعر است

گروه اجتماعی: یک شاعر کودک گفت: هماهنگی کلمات و هماهنگی معنی‌ها، راه نخست برای آشنایی با شعر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، اسدالله شعبانی، شاعر برجسته کشوری، امروز 26 آذرماه، در دیدار با اعضای کارگاه ادبی کانون پرورش فکری کودکان قاین اظهار کرد: به اعضای کانون توصیه می‌کنم در بازی‌های کودکانه خود با کلمات بازی کنند تا بتوانند دامنه خیال خود را افزایش دهند و به اشعار آهنگین برسند.
وی افزود: آن وقت است که کودکان متوجه می‌شوند که استعداد خوبی برای شعر گفتن دارند و می‌توانند شعر بگویند.
این شاعر محبوب کودکان و نوجوانان شعر شاهنامه را عمیق‌ترین شعرهای جهانی دانست و ادامه داد: از کودکان می‌خواهم در جمع‌های دوستانه در کنار یکدیگر شاهنامه بخوانند.
این برنامه که به دعوت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی صورت گرفت؛ اعضای مرکز فرهنگی هنری قاین، میزبان اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده محبوب کشوری بودند.
این برنامه با هدف آشنایی بیشتر اعضای کانون با شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد تا اعضاء در فضایی صمیمی به خوانش اشعار خود در قالب قطعه ادبی و شعر بپردازند و از نظرات این شاعر ارزشمند بهره‌مند شوند.
دیدار اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی قاین با اسدالله شعبانی در راستای برنامه های نشست دو پنجره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که همه ساله با حضور شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود.
گفتنی است؛ اسدالله شعبانی از شاعران برجسته کشوری است که بیش از 400 عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان دارد و بسیاری از شعرهای این شاعر برجسته کشوری در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به چاپ رسیده است.
پیش از این نیز افسانه شعبان‌نژاد؛ دیگر شاعر برجسته کشوری در حوزه کودکان و نوجوان مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بود.

 

captcha