پایان آذر، آخرین فرصت شرکت در چهارمین پایتخت کتاب ایران ۹۶ در مازندران
کد خبر: 3673507
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

پایان آذر، آخرین فرصت شرکت در چهارمین پایتخت کتاب ایران ۹۶ در مازندران

گروه معارف: پایان آذر، آخرین فرصت برای شرکت در چهارمین پایتخت کتاب ایران ۹۶ در مازندران با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از خبرگزاری شبستان محمد فوقی، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین پایتخت کتاب ایران 96 را با توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثر بخش و پایدار، برگزار می‌کند.
 
وی اظهار کرد: «پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر بر اساس نظر هیئت داوران، بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشد، اعطا می شود.
 
فوقی بیان کرد: این طرح، با مشارکت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی ازجمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی و دیگر نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه مند در این زمینه اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی bookpromotion.ir مراجعه کنند، ابراز کرد: کمک به توسعه پایدار، فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده از اهداف کلی اجرای این طرح است.

captcha