نخبگان برگرفته از تفکر انقلابی را می توان با تلفیق تفکر علم و جهاد تربیت کرد
کد خبر: 3673667
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

نخبگان برگرفته از تفکر انقلابی را می توان با تلفیق تفکر علم و جهاد تربیت کرد

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه کوثر گفت: در عصر حاضر و وجود هجمه های دشمنان اهمیت علم و دانش به طور کامل مشخص است که به همین منظور نیاز است تجربیات دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان و فعالان در این عرصه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد تا با تلفیق علم و جهاد، نخبگانی برگرفته از تفکر بسیجی و انقلابی در جامعه اسلامی رشد و نمو پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، محرم پوررحمان فرمانده سپاه کوثر، روزگذشته 26 آذرماه در دیدار با مسئولان اجرایی این شهرستان، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های پژوهش و فناوری برای توسعه علمی و استفاده از ظرفیت‌های علمی نخبگان در عصر کنونی و برای دستیابی به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه همواره امری لازم و ضروری است.
وی افزود: انتظار می‌رود برای دستیابی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات و موانع موجود در این زمینه دولت و بخش خصوصی با هم همکاری و تعاملات همه‌جانبه‌ای داشته باشند و برای حمایت از نخبگان و ایده‌پردازان از هیچ تلاشی دریغ نکنند و در سطح جامعه گامی موثر در این زمینه بردارند.
فرمانده سپاه کوثر با اشاره به این که سپاه در تبیین جهاد مبتکرانه حامی نخبگان است گفت: سپاه علاوه بر عرصه‌های اقتصادی و کشاورزی در زمینه علم و فناوری نیز حامی نخبگان و خلاقان است و از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای حمایت و استعدادیابی و رشد خلاقان و ایده‌پردازان استفاده می‌کند.
پوررحمان بیان کرد: برای ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت نیازمند تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری هستیم که به همین منظور در این زمینه سپاه با راه‌اندازی خانه نخبگان و فعالیت در عرصه‌های علمی و پژوهشی این ظرفیت را گسترش داده و حامی علم پروران منطقه است.
وی تصریح کرد: در عصری که دشمنان با هجمه‌ها و توطئه‌های مختلف درصدد پیاده‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های شوم خود هستند اهمیت علم و دانش به طور کامل مشخص است که به همین منظور نیاز است تجربیات دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان و فعالان در این عرصه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد تا با تلفیق علم و جهاد، نخبگانی برگرفته از تفکر بسیجی و انقلابی در جامعه اسلامی رشد و نمو پیدا کنند.
فرمانده سپاه کوثر اظهار کرد: ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در اذهان عموم، افرادخاص، محققان، دانش‌آموزان و دانشجویان در اولویت سپاه قرار دارد چرا که اگر در زمینه علم و دانش در سپاه بیشتر تلاش شود در بعد نظامی پیشرفت‌هایی حاصل خواهد شد که دشمن به ما وابسته خواهد شد.

captcha