شرکت بیش از 600 دانشجوی اردبیلی در مسابقات سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3673691
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

شرکت بیش از 600 دانشجوی اردبیلی در مسابقات سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت های قرآنی: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، از شرکت ۶۲۸ دانشجو و استاد از دانشگاه آزاد اردبیل در بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، علیرضا عبدالرحیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، روزگذشته 26 آذرماه در جلسه بررسی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در پرداختن به مسائل فرهنگی و علم توام با معنویت پیشگام بوده است و ما این امر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه در آموزه‌های قرآن و عترت، آرامش انسان در سایه عبودیت و بندگی خداوند طرح شده است، تصریح کرد: مسابقات قرآنی می‌تواند فرصتی برای انس بیشتر و آشنایی با مفاهیم قرآن و زندگانی اهل بیت(ع) را فراهم سازد.
عبدالرحیمی افزود: این مسابقات علاوه بر جنبه آموزشی جنبه تبلیغی و ترویجی نیز دارد بنابراین برگزاری چنین مسابقاتی در بین دانشگاهیان به ویژه قشر جوان دانشجو، اثرات پربرکتی را به همراه خواهد داشت و اثراتی که این امر در حوزه فرهنگی و تعمیق مباحث دینی بر روی مخاطبان دارد به مراتب بیش از مباحث جوایز و هدایا خواهد بود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در خصوص اهمیت و تاثیر این رویداد فرهنگی، به دو نکته موضوع مسابقه و خود شرکت کنندگان تاکید کرد و گفت: اینکه دانشجوی ما به بهانه شرکت در مسابقه، کتب ارائه شده برای موضوعی را انتخاب و مطالعه می‌کند سبب آشنایی مجدد و مرور مطالب گذشته خود می‌شود.
وی بیان کرد: به همین دلیل تنوع در موضوعات از جمله تفسیر قرآن کریم، آشنایی با زندگانی معصومین(ع)، ادعیه، نماز، احکام و چندین موضوع دیگر از یک طرف سبب زیبایی کار و از طرف دیگر آغازگر بررسی و پژوهش دانشجویان در حوزه قرآن و عترت خواهد بود.
عبدالرحیمی اظهار کرد: حضور حداکثری دانشجویان و استادان در مسابقات بخش کتبی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت از همه سلایق با نظم و انضباط خاص که حاکی از روح معنوی و بصیرت شرکت کنندگان داشت، از ویژگی‌های این دوره از مسابقات بود.
وی با بیان اینکه حضور استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز در کنار دانشجویان، ابهت و عظمت خاص به این مسابقات بخشیده بود، افزود: نظم و انضباط حاکم بر محل برگزاری آزمون، ایجاد فضای معنوی، تکریم دانشجو و اساتید شرکت کننده در آزمون از دیگر ویژگی‌های این دوره از مسابقات بود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: تعداد 628 نفر به تفکیک 313 نفر خواهر و 284 نفر برادر و 31 نفر استاد خواهر و برادر، در این دوره از آزمون شرکت کرده بودند که در مقایسه با سال گذشته افزایش 2.18 در صدی آمار شرکت کنندگان را نشان می‌دهد.

captcha