گفتمان دینی «مهدویت» در نصیرشهر برگزار شد
کد خبر: 3673865
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

گفتمان دینی «مهدویت» در نصیرشهر برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: اداره تبليغات اسلامی رباط کريم گفتمان دینی «مهدویت» در مدرسه محمد رسول الله(ص) نصیرشهر برگزار کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، گفتمان دینی با موضوع «مهدویت» با حضور 120 دانش‌آموز پسر، 26 آذرماه در مدرسه محمد رسول‌الله(ص) نصیرشهر رباط کریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی آقابابا، استاد این گفتمان، اظهار کرد: عدم اعلام زمان ظهور، هر لحظه وجود مقدس امام زمان(عج) را آماده و با نشاط نگاه مى‎دارد.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهى از منكر یکی از راه‌های یاری‌رسانی به حضرت ولی‌عصر(عج) است و این نوع، یارى كاملى نسبت به وجود مبارک ایشان است.

در پایان، حجت‌الاسلام آقابابا به سؤالات دانش‌آموزان شرکت‌کننده پاسخ داد.

تربیت فرزندان شایسته‌ از مهم‌ترین وظایف والدین

همچنین طی گفتمانی که با همین موضوع ویژه والدین دانش‌آموزان مدرسه محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد، حجت‌الاسلام علی آقا‌بابا، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف پدر و مادر، تربیت فرزندان شایسته‌ای است که بتوانند در زمان غیبت و حضور امام زمان(عج) مطیع و یاور ولی عصر خود باشند.

این استاد گفت: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند که فرزند خود را در هفت سال اول آزاد بگذار تا بازی کند و هفت سال دوم، او را با آداب و روش‌های مفید تربیت کن و در هفت سال سوم مانند یک رفیق صمیمی مصاحب و ملازمش باش.

وی بیان کرد: تبعیض قائل نشدن بین بچه‌ها، محبت معقول و به اندازه، عدم تشویق یا تنبیه مالی، رفاقت و دوستی با فرزندان، تأکید بر گذشت و ایثار و دعوت فرزندان به تماشای برنامه‌های خوب از روش‌های مختلف و زیبا برای تربیت فرزندان است.

گفتمان دینی مهدویت در مدرسه پسرانه صالحین نصیرشهر

حجت‌الاسلام علی آقابابا در گفتمان دینی که با موضوع «مهدویت» با حضور مدیر، معلمان و دانش‌آموزان، 26 آذرماه در مدرسه پسرانه صالحین نصیرشهر برگزار شد با مهم شمردن علائم و نشانه‌های ظهور، عنوان کرد: مهدویت و انتظار برای ظهور منجی تنها اختصاص به مکتب اسلام ندارد بلکه بیشتر ادیان الهی به نوعی در آموزه‌های خود به مقوله منجی آخر‌الزمان اعتقاد دارند.

این استاد گفت: ما باید برای ظهور منجی عالم بشریت با خودسازی بتوانیم در زمان حضور، یاری‌رسان حضرت مهدی(عج) باشیم.

منوچهر جلیلی

captcha