یلدا با تلاوت 45 دقیقه‌ای «نظریان» در جوار آستان عبدالعظیم(ع) + صوت و عکس
کد خبر: 3675058
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

یلدا با تلاوت 45 دقیقه‌ای «نظریان» در جوار آستان عبدالعظیم(ع) + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: محفل انس با قرآن و عترت با اجرای خادم القرآن عباس سلیمی، تلاوت وحید نظریان و مدیحه‌سرایی مرتضی طاهری در آستانه ولادت سید الکریم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شب گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن و عترت شب گذشته، 30 آذرماه از ساعت 19 الی 20:30 با اجرای خادم القرآن عباس سلیمی، تلاوت وحید نظریان و مدیحه سرایی مرتضی طاهری در آستانه ولادت سید الکریم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در این آستان مبارک برگزار شد.

در ابتدای این محفل، عباس سلیمی، ضمن خوشامدگویی به زائران و مجاوران آستان عبدالعظیم(ع) به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: «اقْرَءُوا الْقُرْآنَ وَلاَ تَغْلُوا فِيهِ، وَلاَ تَجْفُوا عَنْهُ، وَلاَ تَأْكُلُوا بِهِ وَلاَ تَسْتَكْثِرُوا بِهِ» پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می‌فرمایند: قرآن را بخوانيد و به آن عمل كنيد. از قرآن دورى مكنيد و درباره آن گزافه نگوييد و آن را وسيله امرار معاش قرار ندهيد. سپس از وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان دعوت کرد تا آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کند.

پس از پایان تلاوت نظریان، عباس سلیمی ضمن تشکر از این قاری ممتاز، گفت: حاج وحید نظریان،امروز فقط به خاطر حضور در این جلسه از استان کرمانشاه به تهران آمدند و ضمن تشرف به آستان عبدالعظیم(ع)، این تلاوت زیبا و باشکوه را در این محفل صمیمی قرائت کردند.

در ادامه عباس سلیمی، از حاج مرتضی طاهری دعوت کرد تا دقایقی به مداحی بپردازد. خادم القرآن عباس سلیمی قبل از شروع مرتضی طاهری گفت: به یاد دارم، قبل از انقلاب در دوران نوجوانی، شب‌های جمعه پس از جلسه قرآن به مهدیه تهران می‌رفتیم تا سحرگاهان از منبر استاد کافی استفاده کنیم، همواره دو برادر عزیز با لباس سپید و زیبا، در طرفین منبر استاد کافی حضور داشتند که اخوان عزیز طاهری بودند.

سپس مرتضی طاهری، زیارت نامه حضرت عبدالعظیم(ع) را قرائت و دقایقی به مدیحه سرایی پرداخت.

در پایان این محفل، که در طولانی‌ترین شب سال برگزار شد، همراه با قرعه کشی دو حواله سفر مشهد و ۱۴هدیه ۵۰۰ هزار ریالی و بن غذای متبرک آستان بود.

در پایان یادآور می‌شود، پیش از این حامد شاکرنژاد به عنوان قاری این مراسم دعوت شده بود اما جمعی از اعضای جلسات آموزشی شاکرنژاد در بامداد روز گذشته از لغو تلاوت وی در فضای گروه ها و کانال های تلگرامی خبر دادند و علت عدم حضورش را نیز مهیا نبودن شرایط جسمی عنوان کردند. به گفته مسئولان برپایی این محفل قرآنی این اولین بار نیست که این قاری به آستان عبدالعظیم(ع) دعوت می‌شود و پس از تبلیغات وسیع در خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی و تبلیغات میدانی در محفل حضور نمی‌یابد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا مشاهده کنید.

تلاوت وحید نظریان

کد

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۱ - ۱۳:۱۴
1
0
متاسفانه آقای شاکر نژاد بدقولی کرد و در این مراسم شرکت نکرد.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۱ - ۱۳:۲۴
1
0
فکر کنم تا حالا سه بار برنامه های حرم را کنسل کرده. ارادات خاصی به حضرت عبدالعظیم دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۰:۳۷
1
0
واقعا جای تاسف دارد که افرادی در شب یلدا از راه های دور برای استماع تلاوت ایشان بیایند اما ایشان به راحتی حضور خودشان در برنامه را کنسل نمایند.
captcha