تاکید شهردار ارومیه بر تحول در نگرش جوانان نسبت به اشتغال
کد خبر: 3675652
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

تاکید شهردار ارومیه بر تحول در نگرش جوانان نسبت به اشتغال

گروه اجتماعی: شهردار ارومیه گفت: جوانان باید تمام فرصت های زندگی را برای رسیدن به اشتغال و محدود کردن خود به پشت میز نشینی هدر ندهند که در این صورت فرصت های بوجود آمده را نیز از دست خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از مدیریت ارتباطات و بین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور، شهردار ارومیه با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه در حال حاضر هوای شهر ارومیه بعد از آلودگی و افزایش میزان آلایندگی ها طی هفته گذشته بیان کرد: هم اینک میانگین شاخص کیفیت هوا براساس گزارشات ایستگاه سنجش آلودگی واقع در خیابان عطایی با عدد 80 گزارش شده است.
وی تاکید کرد: هر میزان در توسعه زیر ساخت های محیط زیستی در جهت کاهش آلودگی تلاش شود، نقش مردم و فرهنگ سازی در این بین کلید اساسی به حساب می آید.
شهردار ارومیه در خصوص مراسم های سنتی چیلله گئجه سی، گفت: نکوداشت آیین شب یلدا دور هم بودن اعضای خانواده و فامیل است و بر همین اساس درکنارهم بودن و جویا شدن از احوال یکدیگر در جمعی صمیمانه و شاد و کمک به نیازمندان رکن اساسی آیین شب یلدا است .
وی با تشکر از اقدام ارزشمند خیرین سازمان میوه و تره بار و اتحادیه آن برای تهیه اقلام شب یلدا برای نیازمندان به برگزاری جشنواره شب یلدا اشاره کرد و افزود: نمایشگاه شب یلدا به همت امور بانوان شهرداری به مدت 4 روز دایر بود که در آن برپایی 50 غرفه فروش اقلام غذایی شب توسط زنان بی سرپرست حرکتی بسیار ارجمند در راستای توانمند کردن زنان برداشته شد.
حضرت پور با اشاره به تغییر مقوله فرهنگ کار و اشتغال در جامعه کنونی، اظهار کرد: در سالهای نه چندان دور، خانواده ها در کنار هم برای گذران زندگی تلاش و آن را درعالی ترین شکل ممکن اداره می کردند ولی اکنون به دلیل اوج مقوله مصرف گرایی با بسیاری از مشکلات مواجه هستیم و پدر خانواده به تنهایی جوابگوی مشکلات و تامین هزینه های زندگی نیست .
وی در خصوص ایجاد اشتغال و فرهنگ کار تاکید کرد: جوانان بدانند رسیدن به شغل های ایده آل و موقعیت یک شبه به وجود نمی آید و سعی و تلاش چندین ساله در این مهم نقش اساسی را ایفاد می کنند، همان گونه که بنده از جوانی بسیاری از شغل های را در شرایط سخت انجام داده ام و سایر مسئولان نیز باید از نقل گذشته و تجارب خود ابایی نداشته باشند.
شهردار ارومیه افزود: جوانان باید تمام فرصت های زندگی را برای رسیدن به اشتغال و محدود کردن خود به پشت میز نشینی هدر ندهند که در این صورت فرصت های بوجود آمده را نیز از دست خواهند داد.
وی در ادامه با اشاره به دسیسه دشمنان در زیرسوال بردن دولت در چشم مردم و ایجاد یاس و ناامیدی و فضای بی اعتمادی بین مردم و دولت ، بیان کرد: دشمنان این را بدانند که توطئه های آنها همان طور که در طول هشت سال دفاع مقدس از بین رفت، در حال حاضر نیز با انسجام مردم نقش بر آب می شود.
حضرت پور با بیان اینکه شبکه های اجتماعی فرصتی برای انتقال پیام است، گفت: اگر ما درد دلی را با همکارانمان در شبکه های اجتماعی مطرح می کنیم آن را سیاسی جلوه می دهند تا نهایت سوء استفاده را از آن انجام دهند.
شهردار ارومیه در پاسخ به یک از درخوست های شهروندان در خصوص رسیدگی به ساخت طبقات اضافی در کوچه 13 شهرک فرهنگیان، بیان کرد: حد مجاز بر ساخت طبقات در کوچه ده متری 4 طبقه است و ساخت طبقات اضافی در کوچه 10 متیری خلاف قوانین است و طبق مقررات برخورد خواهد شد .
وی با اشاره به الحاق برخی مناطق شهر به داخل محدوده از قبیل زمین های عباسی پشت تاناکوار و عرفان،امیریه اظهار داشت: الحاق سایر مناطق نیز در مراحل تدقیق نقشه در شورای عالی شهرسازی است و تلاش می کینتم با آن ها نیزموافقت صورت گیرد.
حضرت پور با اشاره به آغاز سامانه بارشی براساس پیش بینی های هواشناسی، بیان کرد: بسیاری از معابر داخل محدوده شن ریزی شده است و شهروندانی که درخواست شن ریزی برای کوچه خودشان را دارند با سامانه 137 در ارتباط باشند.
وی در خصوص تجهیزات شهربازی گفت: برخی تجهیزات دنیای بازی مدرن در حال نصب است و دلیل کند اجرا شدن پروسه نصب تجهیزات ، مشکلات اداری روند ترخیص و کمبود مالی مدیریت شهری است.
حضرت پور برای راه اندازی ترموای شهری، هفت شرکت دارای صلاحیت فنی مشخص شده است، گفت: برای راه اندازی ترموا دنبال سرمایه های ارزان هستیم که از کارکرد خود ترموا درآمدزایی کند، در غیر این صورت سرمایه گذار به دنبال تامین کننده های مالی خارجی خواهیم بود.
شهردار ارومیه با بیان اینکه اعتبار لازم برای راه اندازی تراموا 400 میلیارد تومان است، بیان کرد: با مشخص سرمایه گذار، در سال 97 کلنگ زنی ترموا برای اجرا آغاز و طی مدت دو سال به بهره برداری خواهد رسید .

captcha