پخش سریال‌های مذهبی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 3676066
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

پخش سریال‌های مذهبی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: تولید و پخش سریال‌ها و مستندهای مذهبی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: با توجه به استقبال مردم از برنامه‌های تلویزیونی و فضای مجازی، ساخت و تولید سریال‌ها، برنامه‌های مذهبی و محتوای دینی برگرفته از قرآن‌کریم نقش مهم و تاثیرگذاری را در جهت تحول فکری و فرهنگی جامعه ایفا می‌کند.
وی افزود: به‌عنوان ‌مثال پخش سریال مختارنامه در ماه محرم و پخش سریال حضرت یوسف(ع) از شبکه تماشا با استقبال خوب مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان روبه‌رو شده است و ساخت چنین سریال‌های می‌تواند بر روند تحول فرهنگی اثرگذار بوده و از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی تا حدود زیادی بکاهد.
این مسئول فرهنگی با بیان اینکه این دو سریال در بسیاری از کشورهای خارجی نیز پخش و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، گفت: ساخت سریال موسی پیامبر نیز با کارگردانی جناب آقای سلحشور در حال کلید خوردن بود که متأسفانه این عزیز داری فانی را وداع گفته و به دیدار حق شتافتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، خاطرنشان کرد: دشمن با تولید محتواهای گمراه‌کننده در حوزه رسانه و فضای مجازی تلاش می‌کند تا جوانان و نوجوانان را از ارزش‌ها و مفاهیم دینی دور کند که غفلت مسئولان فرهنگی و مدیران اجرایی در این حوزه صدمات غیرقابل جبرانی به نسل جوان جامعه وارد خواهد کرد.
مسعودی، گفت: دستگاه‌های فرهنگی با همکاری صداوسیما و رسانه‌های جمعی می‌توانند اقدامات اثرگذاری را در جهت نهادینه کردن ارزش‌ها و مفاهیم دینی در جامعه ایفا کنند.
وی گفت: ساخت مستند روحانیون مستقر البرز توسط روابط عمومی مرکز و استان با استقبال خوب مسئولان و عامه مردم روبه‌رو شده بود که این اقدام به‌خودی‌خود در روند تحول فرهنگی استان اثرگذار بود.
وی اضافه کرد: دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و ارزش‌های دینی است و هر روز با تولید نرم‌افزارهای جدید تلاش می‌کند به هدف خود که همان ترویج فساد، روحیه ضعف و سستی در بین جوانان و نوجوانان است دست یابد و در این مسیر هوشیارانه عمل می‌کند و در صورت عدم توجه مسئولان به پیکره فرهنگی کشور صدمات غیرقابل جبرانی وارد خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، در پایان گفت: باید در حوزه رسانه خوب عمل کنیم امروز جنگ نیابتی، جنگ فرهنگی است که باید با تولید محتوای اثرگذار به مقابله با تزویر رفت و نگذاشت که جوانان از ارزش‌های دینی و معنوی که سعادت دنیا و آخرت آن‌ها را تأمین می‌کند، دور شوند.

captcha