«پس از باران» در مذمت قضاوت نادرست است
کد خبر: 3677158
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
محمود پاک‌نیت:

«پس از باران» در مذمت قضاوت نادرست است

گروه هنر: بازیگر سریال «پس از باران» گفت: در این مجموعه تلویزیونی سعی شده این موضوع مد نظر قرار گیرد که قضاوت کردن دیگران بدون اطلاع از تمام جوانب، اشتباه محض است.

پنجشنبه////// «پس از باران» در مذمت قضاوت نادرست است
محمود پاک‌نیت، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این‌که همیشه قصه‌گویی برای مخاطبان جذاب بوده، اظهار کرد: بارها سریال «پس از باران» از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده و هم اکنون نیز این کار روی آنتن است، ولی باز هم طبق اظهار نظر مسئولان تلویزیون این مجموعه، تماشاگر خود را دارد. دلیل این اتفاق را هم در چند عامل می‌توان جستجو کرد. ابتدا این‌که تماشاگر ایرانی همیشه از شنیدن قصه لذت می‌برد، برای همین وقتی داستانی برایش جذاب باشد، حاضر است چند بار آن را گوش دهد.

وی افزود: در «پس از باران» جدا از قصه‌گویی تعلیق خوبی هم در فیلمنامه وجود داشت، به نحوی که تماشاگر نمی‌توانست پایان کار را حدس بزند، همین تعلیق وی را با کار همراه می‌کرد. عامل دیگر در فیلمبرداری بسیار زیبایی این مجموعه نمود دارد که به نظرم توانسته سحر انگیزی خاصی به مجموعه دهد. در نهایت همدلی حاکم بر کل گروه، دلیلی دیگری است که من آن را عاملی برای موفقیت این سریال می‌دانم.

این پیشکسوت بازیگری پیام‌هایی که در «پس از باران» به تماشاگر داده شد را چنین توضیح داد: در این سریال ما آموزه‌های اخلاقی و دینی بسیاری را می‌بینیم که در جای جای فیلم به آن اشاره شده است، اما شاید اصلی‌ترین مضمونی که سریال به روی آن تاکید دارد، بحث قضاوت کردن است که کارگردان به روی آن دقت نظر ویژه داشته است. در این مجموعه تلویزیونی، قضاوت درباره دیگران به شدت نهی می‌شود، زیرا ما از بسیاری از موضوعات بی خبر هستیم و تنها خداست که نسبت به همه چیز آگاهی کامل دارد. این فکر و اندیشه در قرآن کریم و توصیه ائمه نیز بارها تاکید شده است.

وی درباره کارهای اخیرش نیز گفت: چندی پیش بازی در سریال «باغ بی روزنه» به کارگردانی احمد معظمی را به پایان رساندم. من در پنج قسمت ابتدایی کار حضور داشتم، البته فیلمبرداری هنوز ادامه دارد. این کار یک اثر اجتماعی است که در آن به برخی معضلات توجه می‌شود. دانیال حکیمی و تعدادی از بازیگران تئاتر در زمان حضورم در این سریال با من همبازی بودم.
captcha