فرهنگسازی مهمترین رسالت آموزش و پرورش است
کد خبر: 3678451
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

فرهنگسازی مهمترین رسالت آموزش و پرورش است

گروه فرهنگی: معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: فرهنگسازی از مهمترین رسالت‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سرهنگ الله‌ شکر عبدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، روز گذشته 11 دی ماه در جلسه مجمع بسیج فرهنگیان استان اردبیل با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، اعضای مجمع بسیجیان استان و نخبگان فرهنگی اردبیل برگزار شد، گفت: بسیج فرهنگیان از جمله نهادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه آموزش و پرورش بوده که از چند سال پیش تاکنون یک بازوی مشورتی و تعلیم‌ساز در آموزش و پرورش بوده و در پیشبرد اهداف این نهاد کمک شایانی می‌کند.
سرهنگ عبدی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت و تعالی دانش‌آموزان بیان کرد: دانش‌آموزان در واقع آینده‌سازان نظام به شمار می‌روند که تعلیم و تربیت این قشر نقش بسزایی در آینده کشور ایفا می‌کند چرا که تلاش برای بالندگی نظام آموزش و پرورش گامی در راستای توسعه کشور به شمار می‌رود.
وی فرهنگسازی را از جمله رسالت‌ها و کارکردهای نهاد آموزش و پرورش دانست و افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی که دشمنان علیه نظام داشته و تلاش می‌کنند تا ارزش‌های انقلاب را کم‌رنگ کنند آموزش و پرورش می‌تواند با برنامه‌های مختلف در راستای تحکیم ارزش‌های نظام و ترویج آن در بین آینده‌سازان انقلاب نقش‌آفرینی کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: تولید علم و شخصیت‌سازی از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش بوده که با توجه به اینکه توسعه علمی از پیش‌نیاز‌های توسعه کشور به شمار می‌رود در این زمینه نیز نقش اساسی ایفا می‌کند.
وی اقتدار، آرامش، امنیت و بصیرت مردمی را ثمره خون شهیدان دانست و گفت: باید تلاش‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و نیز شهدای مدافع حرم به دانش‌آموزان روشنگری شده و بصیرت و آگاهی آنها در این زمینه افزایش یابد تا بتوانند انقلاب را به سرمنزل نهایی برسانند.
جهانگیر امامی، رئیس مجمع بسیج استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ادبیات هشت سال دفاع مقدس برگرفته از ادبیات عاشورا بوده که به دلیل همین امر رزمندگان جمهوری اسلامی ایران توانستند با رشادت و ایثارگری تمام در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح پیروزی میدان شوند.
امامی با بیان اینکه شاکله بسیج برگرفته از فرهنگ مهدویت و حسینی است، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام اجازه ندادند تا یک وجب از خاک کشور به دشت دشمن متجاوز بیفتد و ایثارگری و دلاوری مثال‌زدنی این رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شده و برای مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی افزود:‌ ما نیازمند ترویج ادبیات دفاع مقدس و آرمان‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مدارس و بین دانش‌آموزان هستیم چرا که این قشر آینده‌سازان کشور بوده و با ترویج این فرهنگ در بین دانش‌‌آموزان می‌توانیم زمینه اقتدار هر چه بیشتر جمهوری اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی فراهم آورد.
رئیس مجمع بسیج استان اردبیل ترویج فرهنگ بسیج در بین دانش‌آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: فرهنگ بسیج که با ایثارگری، ولایتمداری، شجاعت، بصیرت، علم‌اندوزی و تلاش برای اعتلای نظام عجین شده است باید در بین نوجوانان و جوانان و به ویژه دانش‌آموزان ترویج و اشاعه داده شود.
احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مجمع اظهار کرد: فعالیت‌های دو نهاد آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان در یک راستا بوده و و تلاش و جدیت بر این است تا با توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌ها زمینه اعتلا و تقویت برنامه‌های آموزش و پرورش را فراهم آوریم.
ناصری با اشاره به امنیت و آرامش موجود در کشور بیان کرد: این اقتدار مدیون خون شهدا و رزمندگانی بوده که در راه دفاع از کشور و نظام تلاش کردند و از جان خود گذشتند و ما هم‌اکنون در مقابل این رشادت‌ها رسالت بزرگی بر عهده داریم و باید تلاش کنیم تا از ارزش‌های نظام پاسداری کنیم.
وی خدمت صادقانه به مردم را از وظایف و رسالت‌های مسئولان دانست و تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و جلب مشارکت‌های مردمی از مهمترین اولویت‌ها در آموزش و پرورش به شمار می‌رود که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها لازم انجام شده تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا را از ضروریات دانست و گفت: در این زمینه آموزش و پرورش استان این برنامه‌ها را جزو برنامه‌های تعلیمی و تربیتی قرار داده و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌هایی با این محوریت در سطح مدارس اجرایی و عملیاتی می‌شود.
یادآور می شود؛ مجمع بسیج فرهنگیان استان اردبیل با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، اعضای مجمع بسیجیان استان و نخبگان فرهنگی اردبیل برگزار و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استان اردبیل بررسی شد. در این جلسه پس از بررسی آسیب‌ها و نارسایی‌ها در زمینه آموزش و پرورش راهکارهای لازم در راستای رفع این آسیب‌ها و مشکلات توسط نخبگان فرهنگی بسیجی و متخصصان در این زمینه ارائه شد.

captcha