پایان ششمین دوره تخصصی اقراء / صدور گواهی برای7 قاری
کد خبر: 3679070
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹

پایان ششمین دوره تخصصی اقراء / صدور گواهی برای7 قاری

گروه فعالیت های قرآنی: مراسم اختتامیه دوره تخصصی اقراء شامگاه امروز 13 دی ماه با حضور یکی از اساتید مصری برگزار شد و در این مراسم، برای هفت نفر از قاریان گواهی قرائت صادر شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه ششمین دوره تخصصی اقراء که از اوایل آبان ماه امسال در تهران آغاز شده بود، با حضور تعدادی از اساتید قرائت قرآن کریم کشورمان و همچنین استاد شیخ محمد فهمی عبدالسید عصفور، از اساتید قرائت قرآن کشور مصر شامگاه امروز 13 دی ماه در حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

پایان ششمین دوره تخصصی اقراء / صدور گواهی به 7 قاری
بر همین اساس حاضران در این دوره، در این مراسم آخرین بخش از قرائت خود را انجام دادند تا پس از آن اجازه نامه قرائت را از استاد مصری دریافت کنند.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمدرضا پورزرگری، قاری بین المللی کشورمان آغاز شد و پس از آن، عبدالسید عصفور طی سخنان کوتاهی به اهمیت بحث اقراء و ضرورت توسعه و ترویج این سنّت برجسته اسلامی اشاره کرد.

پایان ششمین دوره تخصصی اقراء / صدور گواهی به 7 قاری
در ادامه این مراسم هریک از نفرات دریافت کننده اجازه قرائت، پس از تلاوت سوره‌های مبارکه کافرون تا پایان قرآن، سوره حمد و آیات 1 تا 6 سوره بقره و بیان ملاحظات استاد مصری در مورد این تلاوت‌ها، مفتخر به دریافت اجازه نامه قرائت شدند.
در این دوره اساتیدی همچون علی‌اکبر حنیفی، علی‌اصغر شعاعی، ابوالفضل خوش‌منش، امیرمحمد زاهدی، سعید رحمانی، علی قاسم‌آبادی و محمدتقی میرزاجانی پس از تلاوت و تحویل یک دوره کل قرآن نزد استاد مصری، اجازه قرائت به روایت حفص از عاصم را دریافت کردند.
یادآور می شود کسی که این اجازه‌نامه را دریافت می‌کند بدین معنا است که قرائت قابل و مورد اتقانی دارد و می تواند قرآن را بر دیگر علاقه‌مندان که قصد متبحر شدن در این عرصه را دارند، عرضه کند.

پایان ششمین دوره تخصصی اقراء / صدور گواهی به 7 قاری
سنت اقراء یکی از سنت‌هایی است که از صدر اسلام تا کنون رواج داشته است. در این روش، قاری قرآن نحوه تلفظ و ادای دقیق کلمات قرآن را از استاد و شیخ قرائت فرا می‌گیرد و الفاظ قرآن با دقت و امانت نسل‌به‌نسل و سینه‌به‌سینه حفظ شده و منتقل می‌شود.
شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور برقراری حلقه اتصال قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران به اسناد معتبر شیوخ صاحب اجازات، نسبت این موضوع اقدام نموده است.

captcha