مسابقات قرآن «الجزایر» تجربه‌ای برای موفقیت در «سودان»
کد خبر: 3679210
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
تکبیری بیان کرد:

مسابقات قرآن «الجزایر» تجربه‌ای برای موفقیت در «سودان»

گروه مسابقات: نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان با اشاره به حضور خود در مسابقات الجزایر، گفت: شباهت و نزدیکی سبک برگزاری این مسابقات به هم می‌تواند به من بسیار کمک‌ کند.

مسابقات قرآن «الجزایر» تجربه‌ای برای موفقیت در «سودان»

رسول تکبیری، نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه امروز جمعه 15 دی ماه به این مسابقات اعزام خواهد شد، گفت: این مسابقات طی روزهای 15 تا 24 دی ماه در جریان خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از دو ماه قبل مرورهای خود را افزایش داده است، افزود: طی این مدت به آمادگی خوبی رسیدم و تمام تلاش خودم را برای حضوری موفق در این مسابقات به کار بسته‌ام.
تکبیری در مورد میزان آشنایی خود با آیین نامه مسابقات سودان، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال های گذشته نمایندگانی از کشورمان در این مسابقات حضور داشته‌اند، اطلاعاتی در این مورد به دست آورده‌ام. در این مسابقات بیشتر به حسن حفظ و تجوید اهمیت داده و بر خلاف مسابقات ایران به صوت و لحن و وقف و ابتدا کمتر اهمیت داده می‌شود.
نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان همچنین در مورد اینکه از داوران و رقبای خود در این مسابقات اطلاعی دارد یا خیر؟ بیان کرد: در مورد داوران و اینکه نمایندگان کدام کشورها حضور دارند، اطلاعی ندارم. اما معمولاً کشورهایی که در زمینه حفظ از سطح بالایی برخوردار هستند، حضور خواهند داشت.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد همکاری نهادهای مسئول برای حضور قدرتمند در این مسابقات، گفت: خوشبختانه همکاری های خوبی از سوی برخی نهادها همچون سازمان اوقاف صورت گرفت. کشور سودان برای حضور استاد راهنما سخت‌گیری‌هایی اعمال کرده بود که با پیگیری‌هایی که انجام دادم و مکاتبات مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مقرر شد تا استاد راهنما نیز به همراه من حضور داشته باشد.
تکبیری با اشاره به اینکه «معتز آقایی» به عنوان استاد راهنما وی را همراهی خواهد کرد، در مورد سطح مسابقات سودان، گفت: مسابقات سودان همیشه از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است. اجرای شرکت کنندگان در این مسابقات در چند دوره را استماع کرده‌ام که همه از سطح خوبی برخوردار بودند. همچنین اجراهای نمایندگان ایران در این مسابقات را نیز شنیده‌ام و این می تواند به من کمک کننده باشد.
تکبیری با تأکید بر اینکه به سبک و شیوه‌ای که برگزارکنندگان مسابقات سودان از متسابقان انتظار دارند، نزدیک شده است، گفت: با توجه به این موضوع از دید خودم به سبک این مسابقات نزدیک شده‌ام و باید دید در زمان مسابقات چه چیزی پیش خواهد آمد.
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان در مورد پیش بینی خود از نتیجه ای که در این مسابقات به دست خواهد آورد، اظهار کرد: من تمام سعی و تلاش خودم را به کار بسته‌ام و بقیه کار دست خداست و هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد. وقت کافی برای مرور داشته‌ام و چند دور محفوظات خودم را مرور کرده‌ام، از نظر خودم آمادگی خوبی دارم.
وی اذعان کرد: با اساتید نیز مشاوره‌هایی داشته‌ام و موضوعی که به من کمک کرد، استفاده از تجارب و توصیه‌های استاد «عصفور» بود. چند ساعت در محضر ایشان اجرا داشتم و نظرات و نکات خودشان را در مورد مسابقات سودان، تجوید و نحوه اجرا بیان کردند. همچنین از تجربیات استاد معتز آقایی نیز استفاده کرده‌ام.
تکبیری که سابقه حضور در مسابقات بین المللی قرآن الجزایر را نیز دارد در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های مسابقات سودان با الجزایر نیز عنوان کرد: در مسابقات الجزایر نیز حضور داشته‌ام، قطعاً تجربه مسابقات الجزایر می‌تواند به من بسیار کمک کند؛ چرا که مسابقات قرآن در کشورهای حوزه آفریقا تقریباً شبیه هم هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از استاد عصفور و مسئولان شورای عالی قرآن که اجازه دادند تا چند ساعت در محضر این استاد مصری حضور داشته باشم و نکاتی از ایشان در مورد نحوه اجرا دریافت کنم، تشکر کنم.
یادآور می شود، نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان در رشته حفظ کل قرآن کریم و طی روزهای 15 تا 24 دی ماه برگزار می شود.

captcha