بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی به میدان آمدن خودجوش ملت در بحران است
کد خبر: 3679298
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی به میدان آمدن خودجوش ملت در بحران است

گروه سیاسی: امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی به میدان آمدن خودجوش ملت در بحران است گفت: حمایت صریح کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان از اغتشاش، کاملا به وضوح عقبه اصل آشوب را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روزگذشته 15 دیم ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با قدردانی از اهالی استان هم به دلیل راهپیمایی عظیم و با شکوه دیروز و هم به دلیل مدیریت بسیار خوب خود اهالی استان در حادثه اخیر اظهار کرد: از نیروهای امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و اعضای شورای تأمین که کاملا در خدمت اهالی قرار گرفتند و همچنین از نقش شایسته صدا و سیما و رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنم.
وی گفت: در خصوص حوادث اخیر به چند نکته باید توجه شود و اول اینکه اعتراض به نوع مدیریت کشور یا به وضع معیشت، حق مردم و مایه پیشرفت کشور است و نظام باید از آن به عنوان یک فرصت استقبال کند، خیرخواهی برای والی مسلمین وظیفه تمام آحاد ملت است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: در چنین حقی نیت، اصلاح کشور و پیشرفت است نه تخریب و هتک، کسانی که با ساختارشکنی و هتاکی مطالبه اقتصادی را به امنیتی تبدیل می‌کنند، سبب می‌شوند راه برای مطالبه اقتصادی قانونی بسته شود در حالی که این راه قانونی حق ملت است و باید برای همیشه باز باشد.
آیت‌الله عاملی بیان کرد: ما دشمنان بسیار غدار و زخم خورده داریم که با تمام توان در انتظار فرصت نشسته‌اند تا مطالبات قانونی را وسیله نفوذ قرار دهند، هم در سال 88 و هم در حوادث اخیر آنها وارد شده و سکاندار میدان شدند و حمایت صریح کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان از اغتشاش، کاملا به وضوح عقبه اصل آشوب را مشخص کرد.
وی تصریح کرد: در چنین حالتی ملت ما با بصیرت تمام وارد میدان شدند و دندان طمع دشمن را کشیدند، بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی به میدان آمدن خودجوش ملت در بحران است و آمریکا از همین عصبانی است که ما به آنها می‌گوییم شما باز هم ملت ایران را نشناختید تا این ملت در صحنه است هرچه تلاش می‌کنید، به جایی نخواهد رسید.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حادثه اخیر در عین اینکه ضایعه بود اما از چند جهت فرصت هم محسوب می‌شود؛ نخست اینکه مسئولان دولتی فهمیدند که ملت ما آنها را در نظارت خود دارند و با آنها شوخی یا عقد اخوت ندارند و اگر در شأن ملت کار نکنند، ملت عملا آنها را استیضاح می‌کند.
عاملی افزود: دوم اینکه جناح‌های سیاسی فهمیدند که باید سر منافع ملی تمرکز کنند و با رقابت‌های کودکانه آب در آسیاب دشمن نریزند و به فکر انتقام‌گیری سیاسی نباشند و سوم اینکه دشمنان ما در این چند روزی که در آستانه 22 بهمن است مرتکب اشتباهی بزرگ شدند، آنها غرور ایرانی جماعت را شکستند و به همین جهت 22 بهمن امسال طوفانی خواهد بود.
وی تصریح کرد: ملت ما برای غرور مقدس خود بسیار حساس است و با خدشه دشمن در آن عرصه روح حماسی در ملت ما فوران می‌کند، این ملت روی هرچه معامله کند، روی شرف و عزت خود معامله نمی‌کنند و امان نامه ذلت و سازش را امضاء نمی کند. ما در 22 بهمن شادی و جشن ترامپ و جلادان منافق را که 17 هزار نفر را در ایران ترور کرده‌اند و شادی شاهزاده عیّاش سعودی، سیا، موساد و غیره را به ماتم تبدیل خواهیم کرد.
امام جمعه اردبیل گفت: در این حادثه کاملا روشن شد که دنیا در آتش تبعیض می‌سوزد و با حق ویژه اداره می‌شود و انسان‌ها درجه‌بندی شده اند، عربستان هر روز در یمن ده‌ها انسان بی گناه اعم از زن و بچه را می‌کشد و یک نسل کشی وحشتناک به راه انداخته است، آمریکا و اروپا به جای آن ایران را محکوم می‌کند؛ تازه انتظار دارند که مردم دنیا به محکوم کردن یا تایید کردن آن وقعی بگذراند.
آیت الله عاملی اظهار کرد: آنها نمی‌دانند که ذم آنها در نگاه اهل دنیا، مدح و مدح آنها، ذم است و لذا ایران اسلامی به همراه تمام آزادگان جهان همیشه به محکوم کردن آنها با فخر و شرف نگاه می‌کند.
وی افزود: قسمت بسیار جالب این حادثه، سخنرانی ترامپ و نتانیاهو و دفاع آنها از حقوق انسانی و آزادی ملت ایران بود، ترامپ مدعی حقوقی برای ایرانی‌ها شده که خودش آن حقوق را ضایع کرده است، حصار ظالمانه‌ای که به تعبیر اوباما در تاریخ بی نظیر است سبب بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی این ملت است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: ترامپ اگر واقعا دلش به حالت ملت ایران می‌سوزد اموال بلوکه شده ایرن در اروپا و آمریکا را آزاد کند و اجازه انتقال پول نفت به داخل کشور را بدهد چرا که همه اینها طبق پیمان برجام، حق مسلم ایران است و خود آمریکا ذیل این پیمان را امضاء کرده است.
آیت الله عاملی تصریح کرد: روستای نیارق اردبیل در کل ایران امتیاز خاصی دارد این روستا در مبارزه با رژیم طاغوت در 18 دی قیام کرد و 7 شهید تقدیم عزت ملت ایران کرد و در کل ایران چنین امتیازی برای هیچ روستایی ثابت نیست و این روستا در دفاع مقدس نیز 20 شهید تقدیم کرده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفت یک تجلیل کشوری از شهدای نیارق داشته باشد که روز دوشنبه این مجلس در نیارق با سخنران کشوری برگزار خواهد شد.

captcha