کلنگ زنی مدرسه 9 کلاسه سمیه (س) در منطقه انزل ارومیه
کد خبر: 3679532
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

کلنگ زنی مدرسه 9 کلاسه سمیه (س) در منطقه انزل ارومیه

گروه اجتماعی: کلنگ مدرسه 9 کلاسه دبیرستان سمیه (س) شهر قوشچی با حضور مسئولین استانی و منطقه ای به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز 16 دی ادرشیر سیاح سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آیین کلنگ مدرسه 9 کلاسه دبیرستان سمیه (س) شهر قوشچی منطقه انزل که با حضور مسئولین استانی و منطقه ای به زمین زده شد با اشاره به اهمیت مدرسه سازی گفت: در طول برنامه 5 ساله ششم توسعه نیازی که برای کلاس های درس استان احصاء شده است در حدود 5000 کلاس درس می باشد که برای رسیدن به میانگین های کشوری ، نیاز به 7000 کلاس درس برای این استان احساس می شود.

سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، ضمن تقدیر از مسئولین در انجام این امر خیر بیان کرد: مردم بخش انزل نشان داده اند همیشه و در همه زمان ها در صحنه بوده و در جهت توسعه استان پیشرو بودند و مدرسه سازی خود از عوامل پیشرفت است که با تلاش های مسئولین مشکل فضاهای آموزش این منطقه رفع خواهد شد.

رحمانی، مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس اذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: شاخص فضا نقش کلیدی در سند تحول بنیادین ایفا می کند که دیگر شاخص ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در خصوص این مدرسه 9 کلاسه اظهار کرد : این پروژه با مساحت 1500 مترمربع فضای آموزشی و 3000 مترمربع فضای سازی ، اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال برای این مدرسه پیش بینی شده است.

علی آقابابا قوشچی ، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه انزل ، نیز در ادامه این مراسم بیان کرد : محیط آموزشی و امنیت فضای آموزشی از عوامل مهم در امر آموزش است.

وی اضافه کرد : ساختمان سابق دبیرستان سمیه (س) فاقد هر گونه استاندار های فضای آموزشی بود که با نظر کمیسون تخریب استان ، این مدرسه تخریب و با همکاری اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی ، امروز کلنگ این مدرسه 9 کلاسه زده خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ بیش از 50 درصد از مدارس منطقه انزل عمر بیشتر از 30 سال دارند که مقرر شده است 11 مدرسه در منطقه برای حذف کلاس های کانکسی و رفع نیاز های فضای آموزشی احداث گردد که نیازمند تزریق بودجه جهت شروع آن هاست.

captcha