برگزیدگان جشنواره نماز و رسانه معرفی شدند
کد خبر: 3680368
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

برگزیدگان جشنواره نماز و رسانه معرفی شدند

گروه فرهنگی: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره «نماز و رسانه» در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار و از 13 برگزیده این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، در این جشنواره «رضا نجفی» خبرنگار خبرگزاری ایکنا منطقه ایلام در بخش مصاحبه، یکی از برگزیدگان این جشنواره بود.
در بخش مقاله این جشنواره نیز رضا میرزاد از هفته‌نامه سفیر ایلام و جبار صفربیگی از هفته‌نامه عیلام خبر، در بخش گزارش اعظم آریایی از خبرگزاری آریا و عباس حیدریان از روزنامه راه مردم، در بخش یادداشت فریبا میرزایی از هفته‌نامه پیک ایلام و آمنه حسن‌بیگی از روزنامه صاحب قلم و در بخش خبر نیز آزاده خرم از خبرگزاری ایرنا به عنوان برتر معرفی شدند .
رمضان نوری از خبرگزاری مهر و پژمان مهدوی از خبرگزاری فارس به عنوان برگزیده معرفی و در بخش عکس نیز علی جعفری از خبرگزاری صدا و سیما، احمدرضا خانی از سایت اداره کل ارشاد ایلام و یاسر بیگ‌زاده از سایت خبری ایلام بیدار به عنوان برتر معرفی شدند .
حجت‌الاسلام و المسلیمن «محمدنقی لطفی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این آیین به تاثیر نماز در بعد فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: آثار بعد فردی نماز موجب کمال انسان و او را به مقام سعادت و سربلندی می رساند .
لطفی افزود: آثار بعد اجتماعی نماز قابل توصیف نیست چراکه موجب سالم سازی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی می شود .
وی اضافه کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ اشاعه نماز به اوج خود رسیده و امروز هم راه گریز از آسیب های اجتماعی و رهایی از هجمه های فرهنگی دشمنان اشاعه فرهنگ نماز است .
امام جمعه ایلام از متولیان آموزش و پرورش خواست برای ترویج فرهنگ نماز و تاثیر های آن بین دانش آموزان و نسل جوان جامعه بیشتر کار کنند .
حجت‌الاسلام و المسلیمن «علی چراغی‌پور» مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری استان ایلام نیز در این آیین گفت: پس از اعلام فرخوان این جشنواره 105 اثر از خبرنگاران رسانه های مکتوب استان به دبیرخانه ارسال شد .
چراغی پور عنوان کرد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز در موضوع های نماز، همدلی و هم‌زبانی، نماز، فرهنگ اسلامی و دینی، ترویج فرهنگ نماز، مسجد و نماز، رسانه و ترویج فرهنگ نماز، نماز و سیاست، نماز، علم و تحصیل، نماز و معنویت، نماز و اقتصاد مقاومتی، نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد .
به گفته وی، جشنواره امسال با مشارکت ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و ستاد اقامه نماز استان برگزار شده است
captcha