۲۰ دی اختتامیه جشنواره «مِنال» در ایلام
کد خبر: 3680374
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

۲۰ دی اختتامیه جشنواره «مِنال» در ایلام

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان از برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره «مِنال» در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، علی صحرایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان با بیان این مطلب، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره به مدت دو روز در شهر ایوان با حضور علاقه‌مندان، شاعران برتر کشوری و مسئولان برگزار می‌شود .
وی با بیان اینکه این جشنواره به‌صورت دوسالانه و منطقه‌ای برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره ویژه استان‌های غربی کشور شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام است و آخرین‌مهلت ارسال اثر نیز اول آذرماه سال جاری بوده است .
صحرایی تقویت زبان مادری، توجه شاعران به گویش‌های بومی، محلی و آشنایی بافرهنگ مناطق مختلف کشور، حفظ، ثبت و ضبط اشعار و لالایی‌های کردی، توجه به ادبیات کودکانه و استقلال آن از شعر بزرگ‌سال و تبادل افکار و آرا شاعران را از اهداف برگزاری این دوسالانه عنوان کرد .
دبیر اجرایی سومین جشنواره منطقه‌ای «مِنال» در ایلام، یادآور شد: این جشنواره منطقه‌ای شعر کردی ویژه کودک و نوجوان با عنوان «مِنال و مَلوچِگ» در سال‌های قبل برگزارشده که در سال جاری به «مِنال» که در زبان کردی به معنی کودک و طفل است نام‌گذاری شده است .
وی با اشاره به اینکه 700 اثر از استان‌های غربی کشور از علاقه‌مندان به شعر کودک و همچنین شاعران برجسته غرب کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است، گفت: این تعداد اثر با مشارکت 120 تن از شاعران غرب کشور بله دبیرخانه ارسال‌شده که ارسال اثر به این جشنواره از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است .
صحرایی با تاکیدبر اینکه کار داوری آثار رسیده به پایان رسیده است، افزود:در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولان کشوری و استانی در ایوان برگزار می‌شود از 10 اثر برتر و 10 اثر شایسته تقدیر بر اساس رأی هیئت ‌داوران تقدیر خواهد شد .
دبیر اجرایی سومین دبیر اجرایی سومین جشنواره منطقه‌ای «مِنال» در ایلام، عنوان کرد: این جشنواره با همکاری معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد ایلام، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن شعر و ادب ایوان برگزار می‌شود
captcha