حل بسیاری از مشکلات شهری در گرو واگذاری مدیریت جامع به شهرداری است
کد خبر: 3680403
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
سلیمانی‌دشتکی:

حل بسیاری از مشکلات شهری در گرو واگذاری مدیریت جامع به شهرداری است

گروه اجتماعی: استاندار ایلام گفت: قوانین کشور باید به سمتی بروند که مدیریت جامع شهرها، به شهرداری‌ها واگذار شود .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداریهای استان به اهمیت واگذاری امور به مردم اشاره و اظهار کرد: شوراها جایگاه مستحکمی در قانون اساسی دارند و نباید این جایگاه با مسائل قومی و قبیله‌ای عجین شود بلکه باید با عملکرد درست شاهد تقویت شهرداری‌ها باشیم.
استاندار ایلام به اهمیت مفهوم مدیریت جامع شهری اشاره کرد و گفت: قوانین کشور باید به شکلی اصلاح شوند که مدیریت جامع شهرها به شهرداری‌ها واگذار شود و شهرداران در انجام وظایف خود مر قانون را رعایت کنند و سهم خواهی های فراقانونی را از هیچ کسی نپذیرند .
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی مهران، رکن توسعه استان است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا منطقه آزاد تجاری مهران نیز به سرانجام برسد .
یادآور می‌شود حبیب‌الله منصورپور، منت محمدی و کامران حسنی جهت مدیریت عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها داوطلب شدند که با انصراف آقایان محمدی و حسنی، آقای منصورپور با 25 رأی موافق و 2 رأی مخالف از طرف اعضای شورا به عنوان مدیرعامل سازمان انتخاب شد .
طبق ماده 16 اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها، مدیرعامل سازمان توسط رئیس شورا (استاندار استان) معرفی و در صورت انتخاب در شورای سازمان، برای مدت سه سال با حکم رئیس شورا منصوب خواهد شد.
captcha