آسیب‌های اجتماعی متعاقب عمل بدون بصیرت واقع می‌شود
کد خبر: 3680567
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

آسیب‌های اجتماعی متعاقب عمل بدون بصیرت واقع می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: خطیب بارگاه منور امام رضا(ع) با اشاره به اینکه عمل بدون بصیرت هیچ فایده‌ای ندارد بلکه زمینه به‌وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی را در بین مردم فراهم می‌کند، گفت: هوای نفس و دنیاطلبی موجب ایجاد فضای فتنه از سوی فتنه‌گران است و شیطان در این میدان جلودار است، بنابراین اگر مردم با بصیرت برای مقابله با فتنه وارد میدان نشوند، زمینه نفوذ دشمن فراهم خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌نسب، خطیب بارگاه منور امام رضا(ع) در ویژه‌برنامه‌های مذهبی ــ تبلیغی رواق امام خمینی(ره) قبل از نماز ظهر و عصر در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به اهمیت بصیرت در عمل پرداخت و اظهار کرد: ایمان به خدا و اعتقاد به وحی و نبوت و امامت نوری را در عمق جان انسان پدید می‌آورد که در پرتو آن بصیرت به‌وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فتنه و آشوب در جامعه مقدمه گسترش بحران‌هاى اجتماعى است، افزود: در سال‌های اخیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تأکید زیادی بر موضوع بصیرت دارند، بصیرت دانایی صرف نیست بلکه دانایی همراه با باور و ایمان است از این رو موجب هدایت و حرکت است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان حدیثی از پیامبر(ص) که فرموده‌اند «خداشناسی و بینش در دین افضل اعمال است»، گفت: عمل بی‌بصیرت زمینه آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، چراکه انحرافات فکری جامعه را دچار اختلال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با آمیختن حق و باطل و ایجاد شک و شبهه در دل‌ها اهداف شوم خود را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: در گذر تاریخ، جامعه‌های گوناگون بشری با شرایطی روبه‌رو شده‌اند که حق و باطل درهم آمیخته شده و مردم دچار فتنه‌های بزرگ شده‌اند.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: انحراف مردم از مسیر حق پیامد فتنه است، لذا به جرأت می‌توان گفت دلیل همه انحرافات سیاسی و اعتقادی رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های بدون بصیرت است.

حجت‌الاسلام رضوی‌نسب اظهار کرد: فضای فتنه فضای شبهه است، چراکه فتنه‌گران در این فضا، باطل را شبیه به حق جلوه می‌دهند و با شگردهای مختلف به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه عمل بدون بصیرت هیچ فایده‌ای ندارد بلکه زمینه به‌وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی را در بین مردم فراهم می‌کند، گفت: هوای نفس و دنیاطلبی موجب ایجاد فضای فتنه از سوی فتنه‌گران است و شیطان در این میدان جلودار است، بنابراین اگر مردم با بصیرت برای مقابله با فتنه وارد میدان نشوند، زمینه نفوذ دشمن فراهم خواهد شد.

captcha