خراسان‌جنوبی، استانی مهاجرفرست است
کد خبر: 3681166
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

خراسان‌جنوبی، استانی مهاجرفرست است

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی با مهاجرت دو هزار و ۳۵۴ نفر جزء استان‌های مهاجرفرست قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، هادی آرین،امروز۲۱دی‌ماه، در شورای اداری استان اظهار کرد: استان خراسان‌جنوبی در سال ۸۳ با تعداد چهار شهرستان و ۱۳ بخش و ۴۰ دهستان از خراسان بزرگ جدا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شهرستان، ۲۵ بخش، ۲۸ شهر و ۶۱ دهستان در استان وجود دارد، افزود: طبق آخرین گزارشات نفوس و مسکن در استان تغییرات و تراکم جمعیتی استان پنج نفر در هر کیلومتر مربع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی با مهاجرت دو هزار و ۳۵۴ نفر جزء استان های مهاجرفرست قرار گرفته است، تصریح کرد: در سال جاری ۶۸۳ میلیارد اعتبار در قالب اسناد خزانه داشته ایم که در حال حاضر ۳۰ درصد اعتبارات محقق شده است.

آرین با اشاره به اینکه اعتبارات استان از سال ۹۴ از سرجمع ۱۱۲ میلیارد تومان به ۶۴۴ میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است، افزود: تا این لحظه در سال جاری حدود ۳۲ درصد تخصیص و نقدینگی اعتبارات را داشته ایم.

وی با بیان اینکه اعتبارات طرح‌های ملی از ۲۴ میلیارد به ۴۶ میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: ارزش افزوده بخش های استانی تا سال ۹۳ در بخش کشاورزی به ۱۸ هزار و ۵۴۵ میلیون ریال و در بخش صنعت و معدن به ۱۳ هزار و ۳۹۸ میلیون ریال و در بخش خدمات به ۳۱ هزار و ۸۶۵ میلیون ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تولید ناخالص خراسان‌جنوبی در سال ۹۳ حدود ۶۴ هزار و ۸۸ بوده است، افزود: نرخ تورم استان طبق آخرین آمار ۸.۴ اعلام شده است.

آرین با بیان اینکه متوسط هزینه خالص یک خانوار در سال ۹۵ حدود ۱۸۴ هزار تومان بوده است، اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصاد در سال گذشته ۱۰.۷ بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که ۱۷ شهرک واگذار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بر اساس طرح آمایش کانون‌های سکونتی استان تدوین شده است، یادآور شد: تاکنون جلسات اقتصاد مقاومتی در شش شهرستان با مصوبات خاصی دنبال شده است.

captcha