دشمنان اسلام، فرهنگ دینی و اسلامی ما را مورد هجوم قرار داده اند
کد خبر: 3681782
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

دشمنان اسلام، فرهنگ دینی و اسلامی ما را مورد هجوم قرار داده اند

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه‌های اردبیل با اعلام اینکه گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارند فرهنگ و هویت جدیدی را برای ما طراحی کنند، گفت: دشمنان با راه اندازی ده‌ها کانال ماهواره‌ای فجیع تلاش می‌کنند ارزش‌های دینی و اسلامی ما را از بین ببرند.

تقی دادرس، عضو هیئت علمی دانشگاه‌های اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه بیشترین هجمه دشمن به سبک زندگی اسلامی - ایرانی است، افزود: دشمنان سعی دارد با تبلیغ تنوع طلبی در ازدواج، باعث افزایش طلاق در جامعه شوند.
وی افزود: نهاد خانواده، اصلی‌ترین بنیاد تربیتی است، در طول تاریخ همیشه عده‌ای سعی داشته‌اند بنیان خانواده‌ها را مورد هدف قرار دهند و استحکام تحکیم خانواده را از بین ببرند.
مدرس دانشگاههای اردبیل با بیان اینکه گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارند فرهنگ و هویت جدیدی را برای ما طراحی کنند، گفت: با راه اندازی ده‌ها کانال ماهواره‌ای فجیع تلاش می‌کنند ارزش‌های دینی و اسلامی ما را از بین ببرند.
دادرس اضافه کرد: با طراحی الگوهای جدید روابط بین زن و مرد، والدین و فرزندان می‌خواهند ارزش‌های متعالی را تخریب کنند و به دنبال آن باعث از بین بردن استحام خانواده شوند. اگر استحکام خانواده از بین رود در کنار آن روابط خانوادگی و صفا و صمیمیت نیز نابود می‌شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه آمار طلاق درکشور افزایش یافته است، گفت: هدف اصلی ازدواج در راستای رسیدن به کمال و قرب الهی است که می‌تواند انسان را به جایگاه ارزنده و والایی برساند و این امر نشانگر وجه تمایز نگاه دین مبین اسلام به خانواده است.
مدرس دانشگاههای اردبیل در پایان با بیان اینکه انسان همواره به خانواده نیازمند است، اظهارکرد: نحوه تشکیل و بقای خانواده نقش مهمی در سعادتمندی افراد، جوامع و ملت‌ها دارد لذا باید در تحکیم بنیان‌های خانوادگی بسیار کوشید و دین اسلام در این عرصه برعواملی چون وجود ایمان و تقوا، عشق و محبت، وفاداری، اعتماد متقابل، صبر و شکیبایی، مدیریت صحیح، اخلاق نیکو، شناخت حقوق و وظایف و ... در اعضای خانواده تاکید دارد.

captcha