آموزش و پرورش بهترین بستر برای تبیین معارف قرآنی است
کد خبر: 3681931
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

آموزش و پرورش بهترین بستر برای تبیین معارف قرآنی است

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: امروزه آموزش و پرورش بهترین بستر برای تبیین معارف قرآنی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 24 دی قدرت الله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم آذربایجان غربی که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 321 هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات مختلف قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: دومین دوره مسابقات ویژه فرهنگیان نیز در 4 رشته و با حضور 3هزار و 535 نفر برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: آیین تجلیل از 340 نفر از دانش آموزان منتخب مسابقات قرآن، عترت و نماز در روز 4 آذرماه تجلیل خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: تجلیل از نخبگان قرآنی در آیین های نماز جمعه می تواند در ایجاد انگیزه برای دانش آموزان موثر باشد.

قاسمی با بیان اینکه آموزه های بلند معارف قرآنی در جهت رسیدن به آرامش روانی بسیار موثر است، گفت: کمیسیون آموزش عمومی قرآن که مسئولیت آن با آموزش و پرورش است، تلاش می کند با همکاری سایر نهادها زمینه مناسبی را برای بسط و توسعه فعالیتهای قرآنی در سطح جامعه بویژه در بین دانش اموزان فراهم سازد.

وی اضافه کرد: شرایط حاکم بر زندگی ایجاب می کند امروز بیش از پیش به فعالیتهای قرآنی پرداخته شود چراکه فضای امن جامعه با انواع مشکلات و آسیبهای اجتماعی و روحی به چالش جدی کشیده شده است.

 

captcha