2بهمن نقطه عطف مبارزه مردم انقلابی آذربایجان غربی با رژیم منحوس پهلوی
کد خبر: 3681955
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

2بهمن نقطه عطف مبارزه مردم انقلابی آذربایجان غربی با رژیم منحوس پهلوی

گروه اجتماعی: سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: 2 بهمن 1357 شمسی نقطه عطف مبارزات مردمی این استان و آغاز حرکت مسلحانه مردمی این خطه در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 24 دی محسن شکرنیا سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر که در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی اخیر مردم انقلابی استان و تقدیر از تمامی دست اندرکاران و زمینه سازان راهپیمایی عظیم مردم در محکومیت اغتشاشات اخیر اظهار کرد: اصل این قدردانی از مردم غیور و انقلابی است که با حضور باصلابت و باشکوه خود دفاع از نظام و انقلاب را به نمایش گذاشتند و نسبت به آشوبگران و مزدوران استکبار انزجار خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به مناسبت دوم بهمن ماه به عنوان سالروز آغاز مبارزات مردم آذربایجان غربی با رژیم شاهنشاهی ابراز کرد: مردم انقلابی استان از اوایل سال ۵۷ با لبیک به فرمان امام راحل(ره) در صحنه مبارزات حضور داشتند و بایستی تاکید نمود که روز دوم بهمن ماه در آذربایجان غربی نقطه عطف مبارزه مردم سلحشور و انقلابی استان در تاریخ انقلاب، با رژیم منحوس پهلوی بود.

شکرنیا در خصوص به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه توسط مزدوران رژیم طاغوت پهلوی نیز تاکید کرد: مزدوران رژیم طاغوت به سبب اینکه تحمل رفتارها و حرکت های مردم انقلابی را نداشتند از روی بی اعتقادی اقدام به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: مزدوران رژیم منحوس پهلوی، گنبد مسجد را که نماد خانه خدا می باشد به سبب مرکز سازماندهی نیروهای انقلابی به مدیریت علمایی همچون حجت الاسلام والمسلمین حسنی، قره باغی و قریشی، مورد کینه خود قرار داده و تخریب کردند.

شکرنیا در خصوص گرامی داشتن یاد و خاطره روز دوم بهمن ماه در آذربایجان غربی عنوان کرد: به سبب اینکه مبارزات مردم انقلابی به رهبری علما در این روز عظیم در یادها زنده و پایدار بماند هر ساله برنامه ها و مراسماتی در روز دوم بهمن در استان اجرا می شود.

وی با اشاره به لزوم نهادینه کردن روز دوم بهمن ماه در یادها و اذهان مردم استان و کشور خاطر نشان کرد: تمامی تلاش ها براین است که هر ساله بهتر و بیشتر از سالهای قبل برنامه ها و مراسمات پیش بینی و اجرا شود که بیشتر زحمات این مراسمات به صورت عمده بر عهده بسیج است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: زمانیکه برخی از مدیران در یک سفر شهرستانی حضور می یابند، هماهنگی برای بیش از ۲۰۰ نفر اعم از پذیرایی و غیره بدون هیچ تشریفات اداری صورت میگیرد اما برخی از مسئولان حتی برای نصب یک بنر ساده در خصوص ۱۲ بهمن می گویند تامین اعتبار نشده است.

وی با بیان اینکه ۵ تا ۱۱ بهمن هفته استقبال از دهه فجر است ابراز کرد: در برگزاری مراسم های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در سال جاری به دلیل تقارن این دهه با ایام فاطمیه و سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) ملاحظات لازم باید صورت گیرد.

captcha