والدین نماز خواندن را به فرزندان خود آموزش دهند
کد خبر: 3682005
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

والدین نماز خواندن را به فرزندان خود آموزش دهند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه اصفهان گفت: والدین، مسائل نماز و سایر احکام را قبل از رسیدن به سن تکلیف، به فرزندان خود آموزش دهند و همانگونه که به درس خواندن دانش‌آموزان اهمیت می‌دهند، احکام الهی را همراه با مهربانی و محبت، به آنان آموزش دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مدارس شهرستان خمینی شهر با اشاره به اهمیت آموزش احکام به نوجوانان و جوانان ، با بیان اینکه یکی از مهمترین تکلیف‌هایی که بر عهده انسان گذاشته شده، نماز است، افزود: تکلیف به معنای کار سخت است یعنی انسان به مرحله‌ای می‌رسد که باید کار سخت انجام دهد و وظیفه دارد تا به دستور خدا عمل کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ضرورت احترام به پدر و مادر گفت: پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) درباره وظایف انسان نسبت به پدر فرمودند «تا زمانی که پدر زنده است باید از او اطاعت کند»، در روایتی دیگری داریم که اطاعت از پدر به جز معصیت خدای متعال، را باید رعایت کرد.
وی با بیان اینکه حق مادر بیشتر از حق پدر بر فررند است، گفت: هر فردی اگر تمام عمر را از مادر خود اطاعت کند، نمی‌تواند حق مادرش را حتی به میزان یک ساعت در زمان بارداری ادا کند، لذا باید احترام والدین حفظ شده و آنان را محترم بشمارد.
آیت‌الله طبابایی‌نژاد با اشاره به اهمیت حجاب عنوان کرد: دشمنان ما می‌خواهند که دختران مسلمان، حجاب نداشته باشند اما دختران، باید با الگوگیری از فاطمه زهرا(سلام الله علیها) حجاب خود را رعایت کنند.
وی برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان کار خوب و مؤثری دانست و گفت: در این برنامه‌ها، احکام اسلامی توسط روحانیون متخصص با بهره‌گیری از روش‌های متناسب برای نوجوانان و جوانان بیان می‌شود.
امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه تربیت صحیح دانش‌آموزان مقدمه‌ای برای ادامه انقلاب است، ابراز کرد: اگر نوجوانان به صورت صحیح تربیت نشوند، نسبت به انقلاب اسلامی حساسیتی نخواهند داشت، اما اگر این دانش‌آموزان بر اساس تعالیم اسلامی و انقلابی تربیت شوند، آنان در آینده یار و یاور انقلاب اسلامی خواهند بود.

captcha