توزیع 8000 جهیزیه در 14 استان/ سهم مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی 400 جهیزیه
کد خبر: 3682376
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
همزمان با دهه فجر انجام می‌شود؛

توزیع 8000 جهیزیه در 14 استان/ سهم مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی 400 جهیزیه

گروه جامعه: دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با اشاره به توزیع 400 فقره جهیزیه برای مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب همزمان با دهه فجر توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه‎پاسداران، از اجرای طرح سعادت و توزیع 8000 جهیزیه در 14 استان همزمان با آغاز دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش و کنفرانس خبری اعزام کاروان طرح «هر مسجد یک جهیزیه»، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ دی ماه در سالن کنفرانس مجتمع فدک با حضور محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، حجت الاسلام مجتبی صداقت، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و سردار سیدضیاالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران برگزار ‌شد.

سردار حزنی که در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت حادثه غمبارغرق شدن کشتی نفتکش سانچی و 32 خدمه و دریانوردان عزیز کشورمان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 78 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که اگر طرح‌هایی نظیر «هر مسجد یک جهیزیه» در سراسر استان‌ها اجرا شود می‌توانیم از ظرفیت تمامی این مساجد ازجمله مساجد اهل سنت و شیعیان در خصوص گسترش طرح ازدواج جوانان بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز طرح سعادت برای تامین بیش از 8000 جهیزیه در سراسر کشور با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، موسسه حضرت رقیه و سپاه پاسداران آماده شده است، گفت: سپاه پاسداران آمادگی پشتیبانی مالی از چنین طرح‌هایی را دارد. این نهاد بیش از 2000 جهیزیه به شکل مستقل برای مناطق محروم خریداری کرده است.

وی از تامین اعتبار برای خرید 3000 فقره جهیزیه ویژه مناطق صعب العبور برای سال 97 خبر داد و افزود: این طرح‌ها اقداماتی هستند که در آینده می‌توان تاثیرات مثبت آنان را در فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان مشاهده کرد.

کاروان «هرمسجد یک جهیزیه» به راه افتاد

در بخش دیگری از این نشست خبری حجت الاسلام مجتبی صداقت، سرپرست برنامه ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه میان کمیته امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران و مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: برخی از مساجد کشور ظرفیت کافی برای تهیه جهیزیه برای نیازمندان را داشته اما برخی از آنها نیز تنها توانایی تامین بخشی از این اقلام را دارند.

سرپرست برنامه ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه یکى از کارکردهاى اجتماعى مسجد شرکت در امور خیریه است و باید از مستمندان و افراد نیازمند به خصوص جوانانى که براى تشکیل زندگى مشترکشان نیاز به کمک دارند، دستگیرى شود، افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد طرح هر مسجد یک جهیزیه با همکاری کمیته امام امام خمینی (ره) با هدف ارتباط این مساجد با موسسات خیریه و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به اجرا درآمد.

وی در خصوص تاریخچه طرح «هرمسجد یک جهیزیه» گفت: طرح «هر مسجد یک جهیزیه» صبح روز 24 خرداد و همزمان با ایام ضربت خوردن حضرت علی(ع) و شب‌های قدر، با حضور روسای کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز رسیدگی به امور مساجد با امضای تفاهم نامه بین‌ این دو نهاد در کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی در ادامه گفت: تاکنون بسیاری از مساجد تهران از طرح «یک مسجد یک جهیزیه» استقبال کرده‌اند. حتی برخی مساجد نیز بیش از یک جهیزیه را برای اعزام آماده کرده‌اند.

وی افزود: در این طرح، هر مسجد حداقل سه میلیون تومان از مبلغ یک جهیزیه، کمیته امداد یک میلیون و موسسه خیریه حضرت رقیه(س) نیز سه میلیون تومان را تقبل کردند. ارزش واقعی این جهیزیه که با حمایت تولیدکنندگان داخلی تهیه شده بیشتر از هفت میلیون تومان است. هرچند تهیه چنین جهیزیه‎ای در بازار ممکن است بین ده تا پانزده میلیون تومان تمام شود.

حجت الاسلام صداقت در ادامه گفت: اولویت تهیه جهیزیه، اهالی محلی هستند که مسجد درآن واقع شده است. به نحوی که این محرومان یا توسط مسجد و یا کمیته امداد شناسایی می‌شوند و یا به یکدیگر برای شناسایی بهتر معرفی می‌شوند. البته کمیته امداد مسئولیت تحقیق درمورد آنها را برعهده گرفته است.

سرپرست برنامه ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: اولویت تهیه جهیزیه، اهالی محلی هستند که مسجد درآن واقع شده است. به نحوی که این محرومان یا توسط مسجد و یا کمیته امداد شناسایی می‌شوند و یا به یکدیگر برای شناسایی بهتر معرفی می‌شوند. البته کمیته امداد، مسئولیت تحقیق در مورد آنها را برعهده گرفته است.

وى در پایان به اهمیت استفاده از کالای ایرانی در تهیه این جهیزیه‎ها اشاره کرد و گفت: خوبی اینگونه طرح‌ها این است که با خرید کالای ایرانی همراه است و موجب چرخیدن چرخ اقتصاد کشور و تحقق فرمایش مقام معظم رهبرری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر محصول داخلی خواهد شد تا در نهایت هم چرخ اقتصاد کشور بچرخد و هم زمینه برای اشتغال جوانان فراهم شود. البته باید توجه داشت که ارتقای کیفیت محصولات ایرانی بسیار ضروری است و اگر این ارتقا کیفیت به خوبی صورت پذیرد مردم نیز استقبال بیشتری از کالای ملی خواهند داشت.

به گزارش ایکنا در پایان این برنامه، این 110 فقره جهیزیه پس از حرکت به دور میدان آزادی به شکل نمادین به سمت مساجد مشارکت کننده در تامین هزینه این کالاها حرکت کردند تا در نهایت به دست زوج‌های جوان نیازمند برسند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمیراغریبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ - ۰۲:۵۹
0
0
باعرض سلام و وقت بخیر من از افراد زلزله سرپل ذهابم بشدت نیازمند جهیزیه م بیشتر از دوسال میشه که عقدکردیم اماشرایط خرید جهیزیه نداریم خواهش میکنم کمکمون کنید۰۹۹۰۹۳۴۹۱۱۳
captcha