توجه به نماز اول وقت خیر دنیا و آخرت را در پی دارد
کد خبر: 3682493
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

توجه به نماز اول وقت خیر دنیا و آخرت را در پی دارد

گروه معارف: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد گفت: توجه به نماز اول وقت برکات زیادی دارد و خیر دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت الاسلام نقیبی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد 25 دی ماه در جمع خادمین شهدا با اشاره به جایگاه مهم نماز اظهار کرد: توجه به نماز اول وقت برکات زیادی دارد و خیر دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام نقیبی تصریح کرد: از جمله دلایل ثواب و فضائل نماز اول وقت، می توان به تصریح و تأکید قرآن بر محافظت از نماز (حافظوا علی الصلوات والصلوة الوسطی) اشاره نمود که توصیه ای، علاوه بر دستور، به برپا داشتن آن است.

وی ادامه داد: اگر عمل به وظایف و تکالیف دینی، خصوصاً تکالیفی همچون نماز و روزه که مقید به زمان خاصی هستند، دلیل بر ترجیح و برتری عاملِ آن نداشت و مکلف می توانست، در هر زمان و به میل خود آنها را بجای آورد، خداوند در قرآن از تعابیری نظیر؛ سابقوا الی مغفرة من ربکم ...، والسابقون السابقون اولئک المقربون و ... استفاده نمی کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد ضمن بیان داستان هایی از شهدا و بزرگان دین که همواره به این مهم توجه ویژه داشته اند و مکرر همگان را به برپا داشتن نماز اول وقت دعوت کرده اند، گفت: یقینا این بزرگان عنایت خاصی از جانب حق تعالی دیده اند که برای برپا داشتن این واجب دینی بی قرار بوده اند و هرگز تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دادند زمان ادای این فریضه دینی از اول وقت آن خارج شود.

captcha