15 هزار نفر در مسابقات مهر غدیر شرکت می‌کنند
کد خبر: 3682561
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

15 هزار نفر در مسابقات مهر غدیر شرکت می‌کنند

گروه فرهنگی: دبیر جشنواره مسابقات مهر غدیر از احتمال شرکت بیش از 15 هزار نفر در سومین دوره این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، مجتبی کریمی، دبیر سومین جشنواره مسابقات مهر غدیر، در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات که دیروز دوشنبه 25 دی‌ماه با حضور مسئولان آموزش و پروش استان اصفهان و معاونین پرورشی مناطق 3 ،4 ، 5 و 6 اصفهان و شهرستان‌های خمینی‌شهر و نجف‌آباد در سالن شهید چمران خمینی‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: امسال سومین سالی است که مسابقات در قالب جشنواره برگزار می‌شود و سال اول مسابقه قاصدکی از غدیر را برگزار کردیم.
وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، احیای اندیشه و سیره علوی است، اما در قالب نوینی که دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، از نوع کلیشه‌هایی که در مسابقاتی مثل کتابخوانی وجود دارد، نباشد و دانش‌آموزان به شناخت خوبی از حضرت علی(ع) دست پیدا کنند.
کریمی با بیان این مطلب که در سال94 حدود 3850 نفر در این مسابقات شرکت کردند که تعداد آنها در سال 95 به 7 هزار شرکت‌کننده رسید، گفت: امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که بیش از 15000 نفر در مسابقات شرکت کنند. آموزش و پرورش همکاری بسیار خوبی در برگزاری جشنواره داشته است و ما در تمام مناطق، جلسه هم‌اندیشی با مربیان پرورشی برگزار می‌کنیم که در این جلسات، سیر برنامه مطرح می‌شود و مربیان پرورشی بر اساس آن، در مدارس شروع به کار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره در سال 94 فقط در شهر اصفهان برگزار شد، اضافه کرد: در سال 95، میزان مشارکت در نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و مناطق استان اصفهان تقریبا یکسان بود و این اتفاق خوبی است تا بتوانیم با توجه به امکاناتمان این مسابقات را برگزار کنیم.
این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: بالغ بر 50-60 مدرسه به گونه‌ای در این مسابقات فعالیت می‌کنند که همه دانش آموزان در جریان آن قرار می‌گیرند و اتفاق بسیار خوبی است. تا کنون 1500 مدرسه اعلام همکاری کرده‌اند و شعار ما این است که کیفیت کار باید افزایش پیدا کند، نه کمیت. سال گذشته نیز 380 مدرسه در مسابقات شرکت کردند.
وی تصریح کرد: سال گذشته 7000 اثر را در نمایشگاهی در معرض بازدید دانش‌آموزان قرار دادیم و نیز مراسم بازخوانی غدیر را برگزار کردیم که حدود 10 هزار دانش‌آموز از این نمایشگاه بازدید کردند. همچنین 110 جایزه نقدی به صورت مبالغ 100 تا 200 هزار تومان به 110 نفر اهدا شد و دانش‌آموزانی که در مسابقات شرکت می‌کنند، از آنها تقدیر به عمل می‌آید.

captcha