جشنواره «مسیر عشق» قربانی بدقولی شد
کد خبر: 3682654
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
یزدان عشیری:

جشنواره «مسیر عشق» قربانی بدقولی شد

گروه هنر: نخستین جشنواره فیلم و عکس «مسیر عشق» به دلیل بدقولی حامیان این جشنواره برگزار نمی‌شود.

جشنواره «مسیر عشق» قربانی بدقولی شد

یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس «مسیر عشق» در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره این رویداد سینمایی اظهار کرد: این رویداد هنری می‌توانست اقدامی خوب در سینما و تلویزیون باشد، اما متاسفانه به دلیل تامین نشدن هزینه‌های این جشنواره برگزاری آن به حالت تعلیق در آمد، درصورتی‌که ما برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده بودیم تا این جشنواره را در مشهد و کربلا برگزار کنیم. 

وی درباره چرایی عدم برپایی این جشنواره گفت: پیشتر قول‌هایی از طرف بخش‌های خاص داده شده بود، اما زمانی که پای عمل رسید این قول‌ها رنگ باخت، برای همین هم ما نمی‌توانستیم بدون برآورده شدن خواسته‌هایمان جشنواره‌ای به این اهمیت را برگزار کنیم. نکته دیگر این‌که برخی مسائل امنیتی باعث شد تا برگزاری جشنواره به تاخیر بیفتد و همین مسئله  نیز کسانی را که قرار بود از فستیوال حمایت کنند را مردد کرد. 

عشیری ادامه داد: جشنواره «مسیرعشق» رویدادی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و تکریم خادمان این پیاده‌روی بود. این رویکرد به نوعی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون تکریم خادمان عراقی است که در ایام اربعین با تمام وجود از عاشقان اهل‌بیت(ع) پذیرایی می‌کردند. نکته دیگر این‌که این جشنواره می‌توانست فضای بسیاری مثبتی زیبایی در عالم هنر به وجود آورد که به نظر من الزام آن به شدت احساس می‌شود. 

وی در پایان سخنانش گفت: ای کاش کسانی که دائما شعار حمایت از کارهای ارزشی را سر می‌دهند در باطن نیز به سخنان خود متعهد باشند، چون بدقولی در این حوزه به روی هنرمندان هم تاثیر نامطلوب می‌گذارد، چراکه هنرمندان جوان روی این رویداد سرمایه گذاری می‌کنند، زیرا می‌دانند کارشان در این رویداد دیده می‌شود، اما وقتی برگزاری رویدادی کنسل می‌شود آنها ناامید شده و انگیزه خلق کارهای نو در آنها از بین می‌رود.

captcha