راه‌اندازی مجمع قرآنیان در استان‌ها/ فعالیت‌های قرآنی بر اساس نیازهای مردم برنامه‌ریزی شوند
کد خبر: 3682670
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
قره شیخ‌لو خبر داد:

راه‌اندازی مجمع قرآنیان در استان‌ها/ فعالیت‌های قرآنی بر اساس نیازهای مردم برنامه‌ریزی شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم كشور از راه‌اندازی مجمع قرآنیان در كشور و استان‌ها خبر داد و گفت: استان فارس در این زمینه یكی از پیشتازان بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی فارس، نخستین گردهمایی مجمع قرآنیان استان فارس با حضور مهدی قره شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور،احمد حاجی شریف معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن و حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.
در این جلسه که سیدحمید موسوی سرپرست اداره امور قرآنی فارس و نمایندگان قرآنی از 16 شهرستان حضورداشتند، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: تشکیل مجمع قرآنیان در کشور و استان‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان دارالقرآن بود که بحمد الهی در سال جاری به‌صورت جدی پیگیری و راه‌اندازی شد که استان فارس نیز یکی از پیشتازان این امر بوده است.
قره شیخ‌لو ضمن تقدیر از فعالیت‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس گفت: طبق فرمایش حضرت رسول(ص) هر گاه فتنه‌ها و مشکلات همانند اره به شما هجوم آورند به قرآن پناه ببرید چرا که قرآن و کلام الهی، مطمئن‌ترین پناهگاه است.
وی افزود: رسالت قرآنی که بر عهده جامعه قرآنی گذاشته شده از جایگاه رفیعی برخوردار است و این جمع می‌تواند با تمسک به آیات الهی در حوزه‌های مختلف حضوری جدی داشته باشد و در فرازها و نشیب‌های اجتماعی به حل مشکلات کمک کند که متأسفانه حضور قرآنیان در این زمینه کمرنگ است.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی باید خطاها و کاستی‌ها را رصد کند، افزود: جامعه قرآنی باید به دنبال احقاق حقوق خود باشد و برای هویت‌بخشی به این گروه به صورت یک صنف و مجموعه منسجم مطالبات خود را از مسئولان تقاضا كند و آن‌ها را موظف به پاسخگویی كند.
وی با بیان اینكه باید فعالیت‌های قرآنی به‌روزرسانی و بر اساس نیازهای مردم برنامه‌ریزی شوند، گفت: به عنوان مثال تاکنون به‌طور جدی به اقتصاد قرآنی و اسلامی مبتنی بر صداقت و ترجیح منافع ملی و حوزه‌های مختلف اقتصاد خانواده پرداخته نشده است که این مهم از وظایف جامعه قرآنی است و می‌طلبد که از افراد اهل نظر و صاحب فکر و برنامه در امور قرآنی به صحنه دعوت شود.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشوردر پایان تأکید کرد: برای پیشبرد کارهای قرآنی به نیروی کافی، امکانات، برنامه و ساختار مناسب نیاز است.

captcha