تمركززدایی؛ سیاست معاونت قرآن وزارت ارشاد/ اهمیت معرفی هنرمندان شاخص
کد خبر: 3682730
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
تن مطرح كرد:

تمركززدایی؛ سیاست معاونت قرآن وزارت ارشاد/ اهمیت معرفی هنرمندان شاخص

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: تمركززدایی از مركز و پایتخت یكی از سیاست‌های این معاونت است كه دنبال می‌كنیم و به همین دلیل اكثر برنامه‌های خود را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار می‌كنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی تن، معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 26 دی‌ماه در اختتامیه هنرهای تجسمی قرآن و عترت فارس كه به‌مناسبت هفته قرآن و عترت این استان در شهرستان مرودشت برگزار شد، گفت: دفتر قرآن و عترت وزارت ارشاد سیاست‌هایی دارد كه یكی از این سیاست‌ها در این هفته مشخص شده است.
وی با بیان اینكه بیشتر بحث و هزینه‌های معاونت قرآن وزارت ارشاد برای استان‌هاست، گفت: تمركززدایی از مركز و پایتخت یكی از سیاست‌های این معاونت است كه دنبال می‌كنیم و به همین دلیل اكثر برنامه‌های خود را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار می‌كنیم زیرا معتقد هستیم كه هم برنامه‌ها بسیار خوب برگزار می‌شوند و هم ظرفیت‌های بسیار خوبی كه در شهرستان‌ها و استان‌ها وجود دارند، با این برنامه‌ها شناخته می‌شوند و ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بعداً‌ در فعالیت‌های ملی و بین‌المللی استفاده كنیم.
تن در ادامه هنرهای تجسمی را یكی از هنرهای مظلوم توصیف كرد و گفت: حدود 70 رشته زیرشاخه هنرهای تجسمی است و با موسیقی و نمایش متفاوت است.
معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینكه اگر این ظرفیت عظیم در مسیر و راه خوبی قرار نگیرد قطعاً ضرر كردیم، گفت: یكی از مسیرهایی كه درست و مستقیم است و باید هدایت شود بحث قرآن و عترت است و هر چیزی كه در حوزه هنر تولید می‌شود و رویكرد قرآنی و عترتی نداشته باشد ماندگار نخواهد بود.
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه منظور از ماندگار در این دنیا نیست چون ماندگاری در دنیا كار خیلی سختی نیست مثل گینسی كه در اروپاست و هر چیزی را به عنوان یك اثر ماندگار ثبت می‌كند در حالی كه ثبت آثار بدون محتوا هیچ اثر و سودی نخواهد داشت.
تن با تصریح اینكه خلقت خداوند بر سه پایه اساسی آفریده شده است كه یكی از آن‌ها هنر است، گفت: خداوند هیچ چیزی را بدون علت و سود نیافریده است و هرچه در عالم است قطعاً سود دارد و هنرمند هم برگرفته از آموزه‌های قرآن و دینی است و منشأ انعكاس نور خداوند است و قطعاً هر اثری خلق می‌كند باید منشأ اثر باشد هم برای خود هنرمند و هم برای جامعه و در واقع هنرمند یك سخنرانی است كه زبانش تصویر است.
معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره‌های هفته قرآن و عترت اشاره كرد و گفت: سیاست ما این است كه در این جشنواره‌ها شناسایی افراد توانمند است كه بتوانیم خدمتگزار خوبی برای همه این‌ها باشیم.
وی به مسئولان و دست‌اندركاران این برنامه‌ها توصیه كرد كه هنرمندان شاخص شهر و منطقه خود را هم تكریم و هم معرفی كنند چرا كه بزرگی یك مسئول به آن است كه در شهری باشد كه همه بزرگ و فرهیخته و عالم باشند.
تن در پایان بر این نكته تأكید كرد كه همه هنرمندان بزرگ هستند و باید معرفی شوند و این هم وظیفه وزارت ارشاد است كه امیدواریم اتفاق افتد.

captcha