جنبه مردمی بودن موزه دفاع مقدس فارس حفظ شود/ لزوم استفاده از تكنولوژی‌های نوین
کد خبر: 3682766
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
فروزانی:

جنبه مردمی بودن موزه دفاع مقدس فارس حفظ شود/ لزوم استفاده از تكنولوژی‌های نوین

گروه اجتماعی: معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با تأكید بر اینكه جنبه مردمی بودن موزه باید حفظ شود گفت: ارتباط با مردم دارای اهمیت كلیدی است و باید به آن توجه خاص داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد ابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس شب گذشته، ۲۵ دی‌ماه در نشست كارگروه گردشگری و زیارتی استان كه به‌منظور بازدید از ساختمان مركز فرهنگی دفاع مقدس فارس برگزار شده بود،‌بر لزوم پیگیری و تداوم كار راه‌اندازی موزه انقلاب اسلامی تأكید كرد و گفت: اگر قرار است این موزه در منزل مرحوم آیت‌اللهی احداث شود، باید هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه نظیر میراث فرهنگی صورت گیرد.
وی به راه‌اندازی مركز فرهنگی دفاع مقدس فارس اشاره كرد و گفت: معنای جدید موزه در دنیا همین مركز فرهنگی است و اصولاً موزه مكانی برای ایجاد رویدادهای فرهنگی همراه با انتقال مفاهیم تاریخی است و جایی است كه وقتی كسی وارد آن می‌شود، باید هنگام خروج از آن متفاوت شده باشد و تغییر كند.
معاون استانداری فارس با تأكید بر اینكه جنبه مردمی بودن موزه باید حفظ شود حتی در معماری آن، گفت: ارتباط با مردم دارای اهمیت كلیدی است و باید به آن توجه خاص داشته باشیم.
فروزانی اظهار كرد: وقتی موزه‌ای برای یك تاریخ و واقعه مهم كشور است، مسلماً باید با رویكرد نو به آن نگاه كرد و این مسئله نیاز به نگاه حرفه‌ای دارد چون قرار است یك محصول فرهنگی با جنبه تاریخی تهیه شود و این می‌طلبد كه افراد حرفه‌ای برای آن به كار گرفته شوند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با یادآوری اینكه یكی از ابعاد صنعت گردشگری، گردشگری فرهنگی و تاریخی است، گفت: موزه‌ها نقش كلیدی از جنبه اقتصادی هم دارند بنابراین باید به روز باشند.
وی با تأكید بر اینكه باید به دنبال ایجاد جذابیت برای موزه‌های خود باشیم، گفت: مخاطب ما كسانی هستند كه یا به لحاظ سنی و یا به لحاظ موقعیت تجربه حضور در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ندارند، بنابراین باید بتوانیم ارزش‌های آن‌ دوران را به خوبی به مخاطبان خود منتقل كنیم.
فروزانی با بیان اینكه رویكرد باغ موزه‌ای برای مركز فرهنگی دفاع مقدس فارس بسیار خوب است، گفت: موزه‌های جنگ در اكثر نقاط دنیا با رویكرد تصویرسازی در فضای باز است لذا ما نیز باید در این فضای باز برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی همچنین بر لزوم استفاده از تكنولو‌ژی‌های نوین و امكانات دیجیتال برای باغ موزه دفاع مقدس فارس تأكید كرد و گفت: بخشی از كارها و مطالب موزه می‌تواند به صورت مجازی بازسازی شوند.
فروزانی در پایان به راه‌اندازی موزه انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: خانه آیت‌اللهی برای این كار مناسبت دارد كه باید پیگیری‌های لازم آن صورت گیرد.

captcha