برپایی مراسم صبحانه سالم در مدارس سلماس
کد خبر: 3682854
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
همزمان با هفته بسیج ملی تغذیه سالم:

برپایی مراسم صبحانه سالم در مدارس سلماس

گروه اجتماعی: همزمان با هفته بسیج ملی تغذیه سالم مراسم صبحانه سالم با شرکت مسئولین و تمامی دانش آموزان آموزشگاه ابن سینا و شاهد صفایی سلماس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، روز گذشته همزمان با هفته بسیج ملی تغذیه سالم مراسم صبحانه سالم با شرکت مسئولین شبکه بهداشت و آموزش و پرورش و تمامی دانش آموزان آموزشگاه ابن سینا و شاهد صفایی سلماس برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش سلماس با گرامیداشت هفته بسیج ملی تغذیه سالم در این مراسم اظهار کرد: صبحانه سالم بعنوان مهم ترین وعده غذایی نه تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند، بلکه عملکرد افراد را در طول روز بالا می برد و برای دانش آموزان که نیاز به تمرکز و شادابی بیشتری در کلاس درس دارند، خوردن صبحانه ای مغذی و سالم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رسول موسی زاده بیان کرد: کارشناس مرکز بهداشت تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان یکی از مهمترین عوامل خطر ساز برای فشارخون بالا، دیابت و چربی خون بالا در بزرگسالی است.

وی افزود: دانش آموزانی که صبحانه نمیخورند اشتهای بیشتری برای خوردن نهار به دلیل افت قند خونشان دارند و به همین دلیل دچار اضافه وزن می شوند؛ از همین رو والدین باید صرف وعده صبحانه و داشتن انرژی لازم توسط فرزندشان در فعالیتهای مدرسه را جدی بگیرند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سلماس نیز در این مراسم با اشاره به عادات غذایی غلط از جمله مصرف بی رویه فست فود‌ها، سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و ... تاکید کرد: غذا‌های چرب و سرخ شده، نوشابه‌های گازدار که حاوی مقدار زیادی قند هستند، شیرینی و شکلات، مصرف کم سبزی ومیوه و بی تحرکی از دلایل مهم اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان هستند.

تورج سلاطین تمر یادآور شد: تشویق دانش آموزان به کاهش مصرف غذا‌های غیرخانگی، مصرف بیشتر سبزی و سالاد در وعده غذایی و خودداری از مصرف غذا یا تنقلات هنگام تماشای تلویزیون از جمله مواردی است با توجه والدین می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها در آینده در فرزندانشان جلوگیری کند.

captcha