اسدالله زارعی؛ روحانی‌ معروف به شهید سازندگی
کد خبر: 3683156
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

اسدالله زارعی؛ روحانی‌ معروف به شهید سازندگی

گروه جهاد و حماسه: اسدالله زارعی، روحانی شهیدی که سال 67 در عملیات مرصاد شهید شد، در روستای الموت به شهید سازندگی معروف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در راستای گرامیداشت و تجلیل از مقام شهدای قرآنی و نیز تکریم شهدای قرآنی، دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی از خانواده معظم شهدای قرآنی با حضور اساتید، قاریان و مدیران قرآنی، در روزهای چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود.

جامعه قرآنی چهارشنبه این هفته ۲۷ دی ماه؛ میزبان خانواده شهید روحانی اسدالله زارعی بود و در این دیدار با خصوصیات و شاخص‌ترین اخلاق شهید مورد نظر آشنا شدند.

این دیدار سی‌ و یکمین دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدا در سال ۹۶ است که روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۵ در منزل شهید زارعی انجام شد.

رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که از سال 92 شناسایی شهدای قرآنی آغاز شده است، گفت: از سال 92 شناسایی شهدای قرآنی را آغاز کرده‌ایم و تاکنون از زندگی آنها اقدام کتاب، مستندات و نرم‌افزارهای مختلفی منتشر شده است.

وی افزود: طی برگزاری یادواره سوره‌های سرخ، شهید روحانی اسدالله زارعی را از طریق یکی از دوستان شناسایی شد و امروز مهمان دختر این شهید بزرگوار هستیم.

در ادامه سمیه زارعی، فرزند شهید زارعی با اشاره به شهادت پدر گفت: پدرم متولد یکم فروردین ماه سال 40 است که 26 مردادماه سال 67 در عملیات مرصاد شهید شد.

وی بیان کرد: روستای الموت جاده خاصی نداشت و مردم با حیوانات رفت و آمد می‌کردند تا اینکه پدرم با موافقت مادرم، النگوهای مادر را فروخت و با کمک جهاد سازندگی قزوین و با زحمات شبانه‌روزی جاده خاکی را در آنجا راه‌اندازی کرد. نام پدرم در روستای الموت با شهید سازندگی یاد می‌شود.

captcha