حضور جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های جنگ تحمیلی بسیار پررنگ بوده است
کد خبر: 3683165
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

حضور جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های جنگ تحمیلی بسیار پررنگ بوده است

گروه سیاسی: رئیس جهاددانشگاهی کردستان حضور اقشار دانشگاهی و جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های جنگ تحمیلی و مقابله با متجاوزان به میهن اسلامی بسیار پررنگ بوده و شهادت ۲۲ تن از جهادگران آذربایجان شرقی نمود عینی این حضور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در دیدار با مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان به مناسبت گرامیداشت 27 دی سالروز شهدای دانشگاهی که امروز، 27 دی ماه در جهاددانشگاهی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برخاسته از بطن انقلاب است که در تمام عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه علمی نقش خود را در مقابل نظام و انقلاب ایفا کرده است.

وی افزود: حضور اقشار دانشگاهی و جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های جنگ تحمیلی و مقابله با متجاوزان به میهن اسلامی بسیار پررنگ بوده و شهادت ۲۲ تن از جهادگران آذربایجان شرقی نمود عینی این حضور است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان اعلام کرد: به واسطه‌ی این روز مهم و بزرگداشت یاد شهدا به ویژه شهدای جهاددانشگاهی در سراسر کشور، پیشنهاد نام‌گذاری ۲۷ دی به نام شهدای دانشگاهی در شورای معاونان جهاددانشگاهی مطرح و تصویب شد.
وی عنوان کرد: ايثار و شهادت يكي از غني‌ترين گنجينه‌هاي فرهنگ اسلامي بوده كه جلوه‌هاي اعجاب‌انگيز آن در طول سال‌هاي انقلاب و دفاع مقدس به روشني آشكار است و عظيم‌ترين صحنه هاي از خود گذشتگي انسان‌ها در آن تبلور يافته است.
سهراب‌نژاد بیان کرد: ضرورت توجه به فرهنگ ايثار و شهادت و ترويج آن در جامعه و مشاهده آثار و كاركردهاي مثبت آن در گرو داشتن باور عميق و انديشه بلند اسلامی است.
وی در پایان یادآور شد: جامعه امروز ما نیازمند تقویت روحیه گذشت و ایثار است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب رشد روحی و معنوی و حل بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود.

captcha