رسانه ها در جامعه امیدآفرینی کنند
کد خبر: 3683374
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

رسانه ها در جامعه امیدآفرینی کنند

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از کارکردها و اهداف مهم رسانه ها امید‌آفرینی بین مردم جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی روز گذشته، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در موضوعات اجتماعی گفت: مطبوعات و رسانه ها در رشد و توسعه اجتماعی نقش بسزایی دارند و می توانند در پیشبرد برنامه ها، ایجاد انگیزه و رشد اجتماعی در جامعه نقش ایفا بکنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان نظر شفاف در مورد عملکرد مطبوعات و رسانه ها در کشور و بویژه در استان، اظهار کرد: انتقاد های مطبوعات باید در جهت سازندگی و بهبود شرایط جامعه باشد ولی متاسفانه در برخی موارد شاهد رفتار غیر حرفه ای از برخی فعالان مطبوعاتی هستیم که با انگیزه های خاص و شخصی و به دور از رسالت واقعی رسانه عمل می کنند .

وی با تاکید بر بیان مشکلات توسط مطبوعات و رسانه ها و همکاری آنان در حل مشکلات، ادامه داد: نگرش رسانه ها به حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید به صورت حرفه ای و نه سلیقه ای و بدور از منافع شخصی باشد چراکه در اینصورت کشور می تواند پیشرفت کند.

شهریاری بیان کرد: رسانه ها مشکلات را به عنوان نقطه ضعف منعکس نکنند بلکه با نیت حل مسائل و مشکلات به آن نگاه کنند و از نگرش سلیقه ای به موضوعات بپرهیزند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بزرگنمایی آسیب های اجتماعی و کمبودها در فضای رسانه ای یک آسیب است، اضافه کرد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی کشور و استان، از پتانسیل و توانایی های زیادی در بخش های مختلف بویژه اقتصادی برخورداریم که رسانه ها باید پتانسیل ها و امکانات کشور را بیشتر برجسته کنند.

وی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها بايد عاملي براي هم افزايي و همبستگي اجتماعي باشند، تصریح کرد: تعصبات خشک قومیتی باعث عقب ماندگی و فرار سرمایه گذارهای داخلی و خارجی می شود و با وحدت و همفکری است که می توان شاخص های اقتصادی، اجتماعی و ... را بهبود بخشید و این رسانه ها هستند که می توانند در این زمینه نقش خوبی ایفا کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اصلي ترين موضوعي كه در همه امور بايد مورد توجه قرار گيرد، همبستگي، هم انديشي و اتحاد است چرا كه اختلاف عامل انفعال است و گرفتار شدن در چنين وضعيتي ، دستاوردي جز ضعف و بروز مشكلات ندارد.

شهریاری با اشاره به محدود بودن منابع مالی دولت، گفت: متاسفانه بسیاری از کشورها نمی خواهند ایران اسلامی رشد و پیشرفت کند و در صدد ایجاد نا امیدی در کشور هستند که مطبوعات و رسانه ها باید در این زمینه در کنار دولت قرار گیرند و با وحدت و همکدلی در ایجاد امید در جامعه نقش ایفا کنند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری و همراهی رسانه ها در انعکاس مطلوب عملکرد دولت ، خواستار همراهی بیشتر روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با رسانه ها شد.

در این جلسه رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز به نمایندگی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان گزارشی از اهداف و برنامه های این تشکل مطبوعاتی را تشریح کرد.

captcha