روز غزه یادآور پیروزی نیروهای مقاومت در جنگ 22 روزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی
کد خبر: 3683393
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
موسوی:

روز غزه یادآور پیروزی نیروهای مقاومت در جنگ 22 روزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی

گروه اجتماعی: امام جمعه سلماس گفت: روز غزه یادآور پیروزی نیروهای مقاومت در جنگ 22 روزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 29 دی حجت الاسلام سید محمد موسوی خطیب جمعه سلماس در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه سلماس با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگوار در تمام زمينه ها براي مسلمين الگو مي باشد و به این علت، روز تولد آن حضرت به نام روز پرستار نامگذاری شده است که پرستاران ما با الگوگیری از آن حضرت، تمامی لحظات زندگی خود را صرف نگهداری از بیماران می کنند و تسکین دهنده درد و رنج بیماران هستند.

وی اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) بانویی است که برای حفظ، ماندگاری و زنده ماندن واقعه عاشورا از امام سجاد (ع) پرستاری کرد و اگر حضرت زینب کبری(س) نبود بنی امیه خون سیدالشهدا(ع) را پاک می‌کرد اما حضرت زینب(س) اجازه نداد خون شهدا پایمال شود و از اسلام، قرآن، دین پیامبر(ص) و قیام عاشورا پاسداری کرد.

وي با اشاره به نامگذاري 29 دی ماه بعنوان روز غزه تصریح کرد: روز غزه یاد آور پیروزی نیروهای مقاومت در جنگ 22 روزه است که رژیم صهیونیستی با موشک باران و حمله زمینی و دریایی خود بر مردم مظلوم منطقه در جنگی نابرابر شکست سیاسی - نظامی را قبول کرد.

موسوي در ادامه با اشاره به روز هوای پاک، بیان کرد: هوای پاک چیزی نیست که مسؤولیت ان تنها بر عهده دولت‌ها باشد بلکه مردم نیز باید دستورالعمل های لازم را رعایت کنند تا همه نسل های جامعه از هوای پاک برخوردار باشند.

خطیب جمعه سلماس با اشاره به دستور بختیار مبنی بر بستن فرودگاه مهرآباد برای جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به کشور، تاکید کرد: در 4 بهمن سال 57 فرودگاه مهرآباد را ظمسدود کردند تا امام خمینی(ره) نتواند وارد تهران شود اما در آن روز همه ملت ایران علیه بختیار قیام کردند که مجبور شدند که فرودگاه را باز کنند و امام خمینی(ره) در 12 بهمن وارد تهران شد.

وي در پايان از جانباختگان خدمه کشتی سانچی که شهادت گونه جان خود را در مسیر خدمت به کشور از دست دادند، تجلیل و به خانواده های داغدار تسلیت گفت.

 

captcha