ضرورت پیوند دانشگاه ها و محیط های علمی با بخش کشاورزی
کد خبر: 3683743
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
حجت الاسلام قریشی تاکید کرد:

ضرورت پیوند دانشگاه ها و محیط های علمی با بخش کشاورزی

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دانشگاه ها و هیات های علمی باید در بخش کشاورزی به ویژه در شاخه های پژوهش و آموزش ورود عالمانه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 30 دی ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان با بیان این مطلب افزود: پیوند محیط های علمی با محیط های کشاورزی ضروری بوده و باعث شکوفایی این بخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات کشاورزان به ویژه در بخش بانکی نیازمند تلاش مضاعف است، اظهار کرد: غیر از مباحث عرفی و طبیعی، نگاهی عارفانه و عالمانه به بخش کشاورزی نیاز است تا نگاه ها را به این بخش عمیق کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مفاهیم ذکر شده در قرآن درباره کشاورزی، ادامه داد: پرداخت به بحث کشاورزی از آیات بسیار شاخص و مهم توحید و خداشناسی در قرآن کریم است.

وی گفت: خداوند متعال کشاورزی را با بیان آیه شریفه با مضمون ما زمین مرده را زنده می کنیم و از دل زمین دانه را بیرون کشیده و مردم از آن بهره مند می شوند؛ همه عناصر را برای خداشناسی در مقابل چشمان ما قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان اظهار کرد: از مراحل کشاورزی شامل کاشت و داشت و برداشت به مفهوم معاد می رسیم، همچون سایر موجودات زنده مسیر را پیموده و در محضر خداوند حاضر می شویم و از همین روی در قرآن چرخه حیات طبیعت به روز قیامت تشبیه شده است.

captcha