اجرای طرح مدارس مروج سلامت در56 مدرسه سلماس
کد خبر: 3684191
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
سلاطین تمر خبر داد:

اجرای طرح مدارس مروج سلامت در56 مدرسه سلماس

گروه اجتماعی: معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سلماس از اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 56 مدرسه شهری و روستایی سلماس با هدف ارتقای سلامت دانش آموزان خبر داد.

تورج سلاطین تمر معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سلماس در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری طرح کشوری مدارس مروج سلامت در مدارس سلماس گفت: امروزه تامین سلامت مردم یکی از چالشهای عمده کشورها می باشد و تغییر در شیوه زندگی و نابودی محیط زیست همه انسانها را تحت تأثیر قرار داده است .

سلاطین تمر درخصوص اهمیت سلامت در پویایی جامعه و نقش سازمانها در تأمین و ارتقای سلامت افزود: در حال حاضر بیماریهای غیر واگیر در حال افزایش است و بسیاری از این بیماریها و اختلالات از طریق آموزش ، ارتقاء سلامت و اقدام حمایتی قابل پیشگیری است و مدارس بهترین مکان آموزشی برای اجرای برنامه های بهداشتی در جامعه است.

وی در خصوص هدف برگزاری این طرح در مدارس سلماس تصریح کرد: هدف کلی اجرای این برنامه در مدارس استقرار مفاهیم وارتقای سلامت دانش آموزان است که با اجرای ارکان هشت گانه مدارس مروج سلامت توسط مدیر وکارکنان مدارس، مشارکت دانش آموزان وهچنین نظارت ممیزی داخلی مدارس وممیزی کارشناسان مرکز بهداشت همراه خواهد بود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سلماس با بیان اینکه طرح تمرینات کششی در کلاسهای مدارس مروج سلامت شهرستان از سالتحصیلی 97-96، یادآور شد: دانش آموزان همراه با اجرای تمرینا ت کششی در پشت میز ونیمکت به همرا معلم خود درخصوص مهارت های زندگی سالم واهمیت فعالیت بدنی مطلوب در زندگی آشنا شده به تدریج با انجام حداقل یک ساعت فعالیت بدنی متوسط وشدید روزانه به آگاهی های لازم ونگرش مثبت در انجام فعالیت های بدنی خواهند رسید.

captcha