تصویب چهار کارگروه و عضویت دو نهاد در آخرین جلسه کمیسیون تبلیغی و ترویجی قرآن
کد خبر: 3684443
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

تصویب چهار کارگروه و عضویت دو نهاد در آخرین جلسه کمیسیون تبلیغی و ترویجی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضویت «وزارت آموزش و پرورش» و «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی تصویب شد.

تصویب چهار کارگروه و عضویت دو نهاد در آخرین جلسه کیمسیون تبلیغی و ترویجی قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهل و چهارمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم روز گذشته اول بهمن‌ماه به ریاست سید‌عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این جلسه و در نوبت پیش از دستور دو موضوع عضویت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در کمیسیون با حق رأی و همچنین گزارش دبیرخانه کمیسیون از اقدامات انجام شده در خصوص روند اجرایی سازی سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور و تدوین شناسنامه اقدامات سند مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
همچنین دستور اول جلسه بررسی موضوع فعال سازی کارگروه‌های تخصصی ذیل کمیسیون بود که کارگروه‌های تخصصی کمیسیون به چهار کمیسیون کاهش پیدا کرد.
بررسی و تصویب سند راهبردی قرآن و بین‌الملل، بررسی آیین‌نامه هماهنگی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در کشور و بررسی شیوه‌نامه پایش دستگاه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در کشور در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر همین اساس کارگروه‌های «قرآن و رسانه»، «قرآن و هنر»، «قرآن، نشر، تبلیغات» و «قرآن و بین‌الملل» در کمیسیون به تصویب رسیدند.
همچنین «هیئت نظارت بر موسسات قرآن و عترت»، «ستاد عالی مسابقات قرآنی» و «کمیته پیگیری مزایای فعالان قرآنی» به عنوان ستادهای اقماری کمیسیون تعیین و تصویب شدند.

captcha