تلاش معاونت قرآن وزارت ارشاد برای حذف موازی‌كاری‌ها/ شناسایی ظرفیت‌ها برای ادغام فعالیت‌ها
کد خبر: 3686402
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
فقهی‌زاده خبر داد:

تلاش معاونت قرآن وزارت ارشاد برای حذف موازی‌كاری‌ها/ شناسایی ظرفیت‌ها برای ادغام فعالیت‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این نكته تأكید كرد كه تلاش ما در دوره جدید این معاونت، حذف موازی كاری‌ها میان سازمان‌های قرآنی است كه از جمله آن می‌توان به همكاری با اوقاف و تبلیغات اسلامی در برگزاری آزمون حفظ و تشكيل اتحاديه مدغم اشاره كرد.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه تلاش ما در دوره جدید معاونت قرآن این است كه موازی‌كاری‌ها را میان سازمان‌های قرآنی حذف كنیم، گفت: در این راستا همكاری‌های خود را با سازمان‌هایی نظیر اوقاف و تبلیغات اسلامی آغاز كرده‌ایم.
وی افزود: برای نخستین بار و در این دوره جدید معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با همكاری مشترك وزارت ارشاد و سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

تلاش معاونت قرآن وزارت ارشاد برای حذف موازی‌كاری‌ها/ شناسایی ظرفیت‌ها برای ادغام فعالیت‌ها

با جدیت بحث پیگیری اتحادیه‌ها را دنبال می‌كنیم
فقهی‌زاده همچنین به همكاری این وزارتخانه با سازمان تبلیغات اسلامی اشاره كرد و گفت: با مشاركت سازمان تبلیغات اسلامی نیز اتحادیه‌های مدغم قرآنی را در نقاط مختلف كشور راه‌اندازی كردیم كه با جدیت بسیار زیاد در حال پیگیری این موضوع هستیم.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأكید بر اینكه ما به دنبال شناسایی برخی از ظرفیت‌ها برای برخی از ادغام‌ها با سازمان‌های مرتبط هستیم، گفت: اجازه دهید هم‌اكنون نمونه این كار را اعلام نكنیم اما ما سعی می‌كنیم به مرور بعد از شناسایی ظرفیت‌های مشترك، وارد عمل شویم.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن؛ مكانی برای مشاركت گسترده سازمان‌های مختلف
وی، تنها به ذكر یك نمونه از این ظرفیت‌ها پرداخت و گفت: یكی از زمینه‌هایی كه به نظر ما بسیار مهم است و می‌تواند محل مشاركت جدی ارگان‌ها در امورات قرآنی مختلفی باشد، نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم است كه در خردادماه سال آتی برگزار خواهد شد و به حول قوه الهی امیدواریم كه آنجا مشاركت گسترده‌تری را از نهادهای قرآنی مشاهده كنیم.

captcha