کسب عنوان برتر بنیاد جهانی انرژی توسط هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی
کد خبر: 3686778
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

کسب عنوان برتر بنیاد جهانی انرژی توسط هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی

گروه فرهنگی: در هجدهمین دوره بنیاد جهانی انرژی که با ارائه مقاله، فیلم، طرح علمی و آثار هنری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد علی لایق‌زاده فیلمساز یاسوجی جایزه جهانی و عنوان برتر این آئین را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، در این آئین که با شرکت ارائه کنندگان آثار از 130 کشور جهان برگزار شد فیلم رویای سرزمین پارسی از علی لایق‌زاده عنوان برتر لوح یادبود را به خود اختصاص داد.
علی فتح لایق‌زاده، این فیلمساز کهگیلویه و بویراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: فیلم مستند رؤیای سرزمین پارسی، مستندی از توانمندی‌های گردشگری تاریخ تمدن، زیبائی‌ها و انرژی طبیعی ایران است.
وی با بیان اینکه این مستند در مدت 45 روز با سفر به تمامی استان‌های کشور تهیه شد، اظهار کرد: در آئینی در برج میلاد تهران با حضور مسئولان کشوری از این اثر رونمایی و در سالن اجلاس سران طی مراسمی مفتخر به دریافت لوح برتر از سوی معاون رئیس جمهوری شدم.
یادآور می‌‌شود، لایق‌زاده که متولد سال 1358 در روستای کریم آباد یاسوج است مستند بچه‌های کمک، مستند گاودانه، رؤیای سرزمین چهارفصل، رؤیاهای تمدن ایران زمین، خشت خانه و من هنوز زنده ام را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.

captcha