آخرین هدیه شهید حافظ قرآن به خواهرش/ وصیت به تلاوت روزانه پنج آیه
کد خبر: 3686987
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

آخرین هدیه شهید حافظ قرآن به خواهرش/ وصیت به تلاوت روزانه پنج آیه

گروه جهاد و حماسه: خواهر شهید محمدرضا امیدوار گفت: محمدرضا که خودش حافظ کل قرآن بود، همیشه تأکید بسیاری بر تلاوت قرآن داشت و در آخرین دیدار، یک قرآن را به من هدیه داد و تأکید کرد که هر روز پنج آیه از قرآن را تلاوت کنم.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ویژه برنامه «ستارگان پرفروغ» که سه‌شنبه هر هفته از سوی فرهنگسرای عطار برگزار می‌شود؛ امروز سه شنبه دهم دی‌ماه در منزل معظم شهید «محمد‌رضا امیدوار» برگزار شد و محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به منظورگرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه ۱۰؛ با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و از آنها تجلیل کرد.

 طاهره امیدوار، خوهر شهید امیدوار با اشاره به شهادت برادرش گفت: محمدرضا یکم فروردین سال 44 متولد شد؛ او هشت سال از من کوچکتر بود. محمدرضا هفتم مردادماه سال 61 در منطقه کوشک در عملیات رمضان به شهادت رسید و حدود یکسال بعد 27 اردیبهشت سال 62، پیکرش به ایران بازگشت. به غیراز محمدرضا، دو برادر و چهار خواهر دارم و پدرومادرم سال‌هاست به رحمت خدا رفته‌اند.

وی افزود: محمدرضا زمانی که عازم جبهه‌ها شد، دانش آموز دوم دبیرستان بود که به عنوان بسیجی درجبهه‌ها حضور یافت. او کتبا نامه‌ای را نوشت و پدرومادرم با رضایت قلبی‌شان امضا کردند و محمدرضا با خاطرجمع به جبهه‌ها رفت.

خواهر شهید امیدوار تصریح کرد: آخرین باری که محمدرضا به خانه آمد، پس از آزادسازی خرمشهر بود. پایش ترکش و خمپاره خورده بود و می‌لنگید. او این موضوع را از همه ما به ویژه پدرومادرم پنهان کرد تا آنها نگرانش نشوند. قبل‌تر محمدرضا 10 روز بدون اینکه ما بدانیم در بیمارستان جندی‌شاپوراهواز بستری شده بود.

وی بیان کرد: محمدرضا بسیار مهربان، دلسوز، عاطفی بود. هیچ وقت نمازاول وقتش ترک نمی‌شد. همیشه درراهپیمایی‌ها و نمازجمعه شرکت می‌کرد. او بسیار فعال، مردم‌دوست و مؤمن واقعی بود. بنظرم همه شهدایی که توفیق شهادت پیدا کردند از بهترین‌ها بودند که شربت شهادت را نوشیدند.

 خواهر شهید امیدوار تصریح کرد: 33 سال سابقه معلمی دارم و امسال بازنشست شده‌ام. هم‌اکنون مدیر پیش‌دبستانی مدرسه تربیت منطقه 10 هستم. در سال 68 زمانی که معاون دبیرستان بودم؛ 13 روز عازم جنوب شدم و از مناطق جنگی بازدید کردم.

وی افزود: محمدرضا عاشق امام خمینی(ره) و انقلاب بود. سخنرانی‌های ایشان را گوش می‌کرد. با وجود آنکه سن کمی داشت؛ زمانی که وصیت‌نامه‌اش را می‌خوانیم فکر می‌کنیم یک فرد دکترا آن را نوشته است؛ آنقدر که او از سطح بالایی برخوردار بود.

خواهر شهید امیدوار تصریح کرد: محمدرضا حافظ کل قرآن بود. اساتیدش شهید محمد غفاری و منصوریان بودند. او با چندین پایگاه همچون پایگاه مقداد فعالیت می‌کرد. همچنین در مسجد باب‌الحوائج بسیار فعال بود. ما یک خانواده مذهبی داشتیم؛ پدرم مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و خادم آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) بود و همیشه 13 روز از ماه محرم، مراسم برگزار می‌کردیم و هنوز هم چراغ خانه‌اش را خاموش نکرده‌ایم و هرسال 13 روز مراسم را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: محمدرضا همیشه در خیابان پیرمرد، پیرزن و هر کسی که بار سنگینی داشت را کمک می‌کرد و تا درب منزلش بار را می‌برد. همچنین در آخرین روزی که می‌خواست برود، یک قرآن بسیار کوچک را به من اهدا کرد و تأکید داشت که تلاوت قرآن را فراموش نکنم و هر روز پنج آیه از قرآن را تلاوت کنم. او حتی در وصیت‌نامه‌اش هم به خواندن قرآن تأکید کرده بود.

گفتنی است؛ شهید محمدرضا امیدوار متولد اول فروردین ماه ۱۳۴۴، از دلاور مردان دفاع مقدس است که هفتم مرداد ماه ۱۳۶۱ در تنگه کوشک (حد نهایی پیشروی دشمن در شمال استان ایلام و ایوان ) به درجه رفیع شهادت نائل می شود. پیکر پاک این شهید والامقام در قطعه ۲۸ ردیف ۸۰ شماره ۶ گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده است.

همچنین گرامیداشت یاد وخاطره شهدای والامقام منطقه۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا؛ بر اساس فرموده مقام معظم رهبری به «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پر فروغ» است که هر هفته، سه شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

captcha