زندگی مرحوم نظرپور به آرمان بزرگ «مهاجر الی ولی الله» ختم شد
کد خبر: 3687583
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

زندگی مرحوم نظرپور به آرمان بزرگ «مهاجر الی ولی الله» ختم شد

گروه اقتصاد: خادم‌علیزاده با اشاره به خدمات مرحوم نظرپور در شورای فقهی بانک مرکزی اظهار کرد: ایشان به خوبی زندگی کردند و زندگی ایشان هم به یک آرمان بزرگ دینی که همانا «مهاجر الی ولی الله» یعنی علی ابن ابی طالب(ع) است، ختم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته گذشته بر اثر حادثه‌ای که برای اتوبوس حامل تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه در حوالی شهرستان ملایر استان همدان رخ داد، یکی از اساتید دانشگاه مفید قم، دار فانی را وداع گفت. این اساتید برای شرکت در همایشی عازم شهر نجف اشرف بودند و متأسفانه شخصی که در این حادثه درگذشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی نظرپور، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه مفید، عضور شورای فقهی بانک مرکزی، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و از اساتید مطرح اقتصاد اسلامی در کشور بود؛ خبری ناگوار که جامعه علمی و مخصوصا اساتید اقتصاد اسلامی کشور را در بُهت و حیرت فرو برد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی نظرپور، متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان آمل، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه مفید، عضو انجمن اقتصاد اسلامی ایران، عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، عضو کمیته فقهی سازمان بورس اوراق بهادار، عضو هیئت تحریریه مجله اقتصاد اسلامی و صاحب عناوین متعددی از کُتُب در حوزه بانکداری و بازار سرمایه اسلامی بود که هر کدام از این کتاب‌ها، مرجعی مهم برای دانشجویان حوزه اقتصاد و بانکداری اسلامی است. ایشان همچنین یکی از سخنرانان اصلی در همایش‌ها و نشست‌های مرتبط با اقتصاد اسلامی بود و قطعا درگذشت این استاد شناخته شده اقتصاد اسلامی، ضایعه بزرگی برای دانشجویان این حوزه و همچنین نهادهای مرتبط با این موضوع است.
حجت‌الاسلام والمسلمین امیر خادم‌علیزاده، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و از دوستان و همکاران مرحوم نظرپور، در گفت‌وگو با ایکنا به بیان برخی از خدمات علمی و منش اخلاقی ایشان پرداخت و گفت: بنده در حدود سی سال پیش در جلسه درس آیت‌الله میرزا جواد تبریزی، با مرحوم نظرپور آشنا شدم که در درس خارج فقه ایشان در مسجد اعظم به عنوان یک طلبه کوشا و جدی در مباحثات درس آیت‌الله تبریزی مشارکت و حضور داشتند و از همان موقع به جدیت و علمیت ایشان پی بردم.
وی ادامه داد: در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد اقتصاد و همینطور در مقطع دکترای مرحوم نظرپور شاهد بودم که ایشان با جدیت در امور و دقت در مسائل شرکت می‌کردند. به همان میزان که ایشان به لحاظ علمی، فردی ارزشمند بود، به همان میزان نیز انسانی متدین بودند و تدین ایشان برای بنده، همراه با صبر و اخلاق بود و بنده، انصاف ایشان را در مسائل مختلف مشاهده کردم.
خادم علیزاده عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص ایشان این بود که سعی می‌کردند آنچه فرا می‌گیرند را در قالب مقالات و کتاب‌های علمی و مفید به جامعه ارزانی بدارد. مرحوم نظرپور خدمات علمی بسیاری در عرصه اقتصاد اسلامی ارائه دادند و امیدواریم خداوند متعال، روح ایشان را شاد کرده و درجاتشان را عالی کند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین نظرپور به خوبی زندگی کردند و زندگی ایشان هم به یک آرمان بزرگ دینی که همانا «مهاجر الی ولی الله» یعنی علی ابن ابی طالب(ع) است، ختم شد.
این پژوهشگر اقتصاد اسلامی درباره خدمات علمی مرحوم نظرپور در عرصه اقتصاد و بانکداری اسلامی اظهار کرد: ایشان به همراه برخی از دوستان همانند جناب آقای دکتر سیدعباس موسویان، کارهای مشترکی در زمینه بانکداری و بازار سرمایه اسلامی انجام دادند که بهتر است تفصیل آن را خود آقای موسویان توضیح دهند و حتی در شورای فقهی بانک مرکزی هم به عنوان یکی از اعضاء، خدمات بسیاری ارائه دادند.
وی در پایان گفت: ایشان هم خدمات علمی در عرصه اقتصاد، هم خدمات پژوهشی، هم فعالیت‌های اجرایی و هم گوشه چشمی به ادامه تحصیلات عالی حوزوی داشتند. اینها ویژگی‌هایی است که شخصیت علمی، فقهی، اقتصادی و اجرایی مرحوم نظرپور را ممتاز کرده بود.

captcha