35 امامزاده شاخص البرز میزبان برگزاری سوگواره نبوی
کد خبر: 3688873
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

35 امامزاده شاخص البرز میزبان برگزاری سوگواره نبوی

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سوگواره یاس نبوی در 35 بقعه و امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز، 16بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه، اظهارکرد: تقارن دهه فجر و دهه اول فاطمیه بستری مناسب برای تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب است.
وی افزود: ابعاد علمی و عملی سیره و شخصیت حضرت زهرا(س) در برنامه‌های ایام دهه فجر امسال بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول بیان کرد: با توجه به تقارن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با روز‌های آغازین دهه مبارک فجر امسال، برنامه‌های 12 تا 15 بهمن مقارن با 10 تا 17 جمادی الاول با عزای فاطمی متناسب می‌شود و برنامه‌های برخوردار از صبغه شادی و نشاط به 15 تا 22 بهمن انتقال می‌یابد.
صالحی تصریح کرد: همزمانی دهه فجر با ایام فاطمیه و مزین شدن طلیعه آن به نام حضرت صدیقه طاهره(س) نه تنها موجب محدودیت در برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر نخواهد شد بلکه بستر مناسب‌تری را برای ارائه پیام معنوی انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری برنامه‌های ویژه ایام دهه اول فاطمیه در بقاع متبرکه و امامزادگان البرز خبر داد و بیان کرد: امسال ٣٥ بقعه مجری برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی هستند.
این مسئول ابرازکرد: ویژه برنامه شام غریبان شب شهادت حضرت فاطمه(س) در 18 بقعه استان البرز برگزار خواهد شد.
صالحی یادآور شد: اجتماع صبح روز شهادت در27 بقعه استان البرز برگزار خواهد شد و در ١٣ بقعه عزاداران فاطمی اطعام می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه رهروان یاس نبوی در6 بقعه متبرکه استان البرز با قرائت زیارتنامه فدکیه برگزار می‌شود.
وی گفت: برپایی خیمه معرفت، روایتگری راویان دفاع مقدس در دهه فجر، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات، ویزیت پزشکی رایگان زائران و مسابقه از اهم برنامه‌های این ایام در بقاع متبرکه و امامزادگان البرز است.

captcha