حضور مؤسسه قرآنی «سائحون» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3689128
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

حضور مؤسسه قرآنی «سائحون» در نمایشگاه قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآنی سائحون با حضور فعال در دوازدهمین نمایشگاه ‌قرآنی استان کرمان، کارگاه‌ها و برنامه‌های متنوع برپا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) مؤسسه قرآنی سائحون، در دوازهمین نمایشگاه بزرگ قرآنی استان کرمان، با حضور در دو بخش فرهنگی و فروشگاهی و ارائه برنامه‌های متنوع قرآنی حضور فعال به هم رسانده است.
از برنامه‌های بخش فرهنگی می‌توان به غرفه نقاشی ویژه کودکان با محوریت خلاقیت در نقاشی، قصه‌گویی ویژه کودکان زیر 7 سال، مهارت‌های زندگی با پخش و تحلیل انیمیشن ویژه دختران و پسران 7 تا 14 سال و مشاوره در حوزه‌های احکام، پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگویی به شبهات، تاریخ اسلام، تربیت فرزند، ازدواج و روابط زوجین اشاره کرد که با استقبال کم‌نظیر مردم در تمامی بخش‌ها روبرو شد.
مرکز توزیع و فروش کتاب آسمان، زیر نظر مؤسسه قرآنی سائحون در بخش فروشگاهی با عرضه کتب دفاع مقدس، شهدا، خانواده، تربیت فرزند، رمان‌های مذهبی، رمان کودک و نوجوان و کتب ویژه کودکان شرکت کرد. از ویژگی‌های بخش فروشگاهی غرفه مؤسسه قرآنی سائحون می‌توان به حضور نوجوان طرح تربیتی بشری در این غرفه با هدف افزایش ارتباط مؤثر، افزایش اعتماد به نفس، افزایش انگیزه، آموزش مسائل درآمد‌زایی و ... اشاره کرد.
همچنین مؤسسه قرآنی سائحون کارگاه آموزشی «نقش ارزش‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» را با حضور نوذر نخعی، متخصص پزشکی اجتماعی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآنی استان کرمان برگزار کرد.
آسیب‌های استفاده زیاد کودکان از وسایلی چون موبایل و تلویزیون، حضور کودکان در طبیعت نقش مؤثر آن در ایجاد سعه صدر و تاب‌آوری آنان، تربیت فرزند از زمان بارداری در رحم مادر، نقش مؤثر لقمه حلال در تربیت فرزند، نقش محبت در تربیت فرزند، محبت به فرزند در زمان کودکی باعث تقویت حافظه, افزایش مراودات اجتماعی و کاهش ابتلا به آلزایمر، افزایش شادمانی در جامعه به دنبال زیاد شدن محبت در خانواده و محبت مادر نقش مهم تری نسبت به محبت پدر از جمله مباحث مطرح شده توسط نوذر نخعی در این کارگاه بوده است.
همچنین نخعی در این کارگاه دید منفی از خود، عدم بلوغ عاطفی،کم محبت دیدن در دوران کودکی، مدرنیزاسیون، عدم توجه به شخصیت فرزند و مقایسه دوران کودکی خود با فرزند از دلایل محبت نکردن والدین به فرزند اشاره کرده است.
محبت همسران به هم و دلداری دادن به فرزند، نگاه‌های توأم با محبت، حضور در کنار فرزندان، خوب صدا زدن، در آغوش گرفتن و بوسیدن از دلایل محبت کردن به کودکان در این کارگاه اشاره شده است.
یادآور می‌شود که این برنامه روز یکشنبه 15 بهمن ماه در خلال نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان در حسینیه ثارالله برگزار شده است.

captcha